kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
شهردار تهران:

قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی نهایی شد

شهردار تهران با اشاره به اینکه آرمان بلند ما این است که بتوانیم گاز را از تهران حذف کنیم و شهر بر مدار برق اداره شود، گفت: قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی نهایی شد.

 


به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در دیدار با مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بنده در دو نوبت با وزیر نیرو جلسه داشتم‌ و درخصوص نقص روشنایی شهر و ایجاد مطلوبیت در استفاده از روشنایی و کاهش مصرف آن صحبت کردیم. ایده آلی را در تهران به عنوان یک کلان پروژه دنبال می‌کنیم و در بحث خطرات زلزله به سمت و سویی می‌رویم تا مشکلات را کاهش دهیم. آرمان بلند ما در این بخش این است که بتوانیم گاز را از تهران حذف کنیم و شهر بر مدار برق اداره شود، کما اینکه بسیاری از کشورهای جهان این انرژی دوبل را ندارند.
زاکانی افزود: در ایده‌های مطرح شده راندمان تبدیل گاز به برق برای شهر از بعد محیط زیستی و آلایندگی، مصرف و ایمنی موثر و مفید فایده خواهد بود. در این بخش ما می‌توانیم برای تعویض روشنایی درباره پارک‌ها و ساختمان‌های شهرداری پیش قدم شویم. درباره میزان نیاز ما برای تعویض کار کارشناسی صورت بگیرد و این مسیر اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: می‌توان به ساختمان‌های ادارات در زمینه روشنایی شان، الگوی مصرف داد تا با تبلیغ و رایزنی دستگاه‌ها پای این کار بیایند و حتی این موضوع را به یک آیتمی در ساختمان ‌سازی و تبدیل به یک فرهنگ عمومی در رابطه با پارامترهای صرفه‌جویی کنیم.
شهردار تهران گفت: بخش فناوری ما کاملا مهیا است. در تهران بیشترین امکانات دیتایی در اختیار شهرداری است که اگر به اپراتورها و دستگاه‌ها متصل شود امکان این وجود دارد که شبکه ملی اطلاعات را در تهران پیاده کنیم.
زاکانی اظهارداشت: بحث دیگر در زمینه هوشمند‌سازی و ایجاد زمینه بهره‌مندی از امکانات سوخت‌های غیر فسیلی است. در این زمینه اولین قرارداد را برای خرید ۵۰ اتوبوس برقی برای استفاده‌ در خیابان جمهوری را بستیم، همچنین باید درخصوص وضعیت اتوبوس در تهران بعد از جبران مافات فعلی و نو‌سازی و باز‌سازی اتوبوس‌ها به سمت اتوبوس‌های برقی برویم. همچنین باید به سمت خودروهای هیبریدی در شهر برویم.
وی افزود: در بحث موتورهای برقی مذاکراتی با شرکت‌های سازنده انجام دادیم و پیشنهاد دادیم که اگر این موتورها یک اتاقک داشته باشند می‌توانند جنبه ایمنی بالاتر را داشته باشند و سرنشین را اضافه کند و هم آلودگی هوا از طرف موتورسیکلت‌ها برطرف شود.
۳ تا ۴ میلیون موتورسیکلت در شهر وجود دارد که کارگروهی تشکیل دادیم تا هم هویت موتور با صاحبش مشخص و هم با سیستم کنترل عبور، تبدیل موتورهای کاربراتوری به برقی را دنبال کنیم.