kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
رئیس‌کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

مدافعان سلامت در مقابله با همه‌گیری کرونا ۳۰۰ شهید داده‌اند

 


مشهد - خبرنگار کیهان: 
رئیس‌کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به حضور فعال و موثر کادر بهداشت و درمان در همه صحنه‌های مورد نیاز جامعه اشاره و بیان کرد: افزون بر ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت در دوره مقابله با بحران ویروس همه‌گیر کرونا برای حفظ سلامت جامعه جان خود فدا کرده‌اند.
به گزارش ایرنا حسینعلی شهریاری در مراسم گرامیداشت مدافعان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: جامعه پزشکی، ‌پرستاری و بهداشت با وجود همه مشکلات و کمبودها هرگاه که نیاز به حضورش بوده از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
وی ادامه داد: تلاش و ایثار فعالان حوزه بهداشت که در دوران هشت سال دفاع مقدس پشت خط مقدم حاضر بودند و به مجروحان خدمت می‌کردند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا نیز به اوج خود رسید و نمود بیش‌تری یافت.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر ۱۰۴ میلیون دز واکسن کرونا از آغاز عملیات ایمن‌‌سازی عمومی بر علیه این ویروس همه‌گیر تاکنون در سطح کشور تزریق شده و بر این اساس ۸۰ درصد گروههای هدف دز نخست و ۶۰ درصد آنها نیز دز دوم واکسن کرونا را با موفقیت دریافت کرده‌اند. 
وی گفت: ۱۰ هزار دستگاه تخت جدید بیمارستانی با دستور رئیس‌جمهوری در همین راستا پیش‌بینی شده تا در صورت مواجهه با اوجگیری مجدد شیوع ویروس کرونا کمبودی در کشور وجود نداشته باشد. 
رئیس‌کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین زیرساختهای لازم برای تولید واکسن کرونا در کشور ایجاد شده بطوری که در همین حوزه ایران در ردیف شش کشور نخست جهان قرار گرفته است. 
وی گفت: تاکنون علاوه‌بر واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا از خارج کشور، ۲۰ میلیون دز واکسن نیز در داخل ایران تولید شده است.