kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
یادی از شهید مدافع حرم الیاس چگینی

می‌گفت وقتی خبر شهادتم را شنیدید بخندید!(حدیث دشت عشق)

 


امروز ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم الیاس چگینی است. این شهید از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین، ۳۰ شهریور۱۳۵۳ در روستای امیر آباد نو شهرستان بوئین زهرا متولد شد و در چهارم آذر ۱۳۹۴ در جریان عملیات مدافعان حرم قزوین در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در استان حلب سوریه به شهادت رسید و تاکنون اثری از پیکرش به‌دست نیامده است. شهید الیاس چگینی دارای دو فرزند دختر و پسر است.
همسر شهید مدافع حرم چگینی درباره وصیت این شهید می‌گوید: «می‌گفت که وقتی خبر شهادت من را شنیدید بخندید.»
مادر شهید الیاس چگینی نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: «همان ابتدا روش و منش او متفاوت از دیگران بود، به دلایلی هم‌چون احترامی که به بزرگترها می‌گذاشت، محبت و شوخی‌ها و آرامش و ساده‌زیستی، رعایت نماز اول وقت، حضور در مسجد، نشان داد که لایق شهادت است.»
برادر شهید نیز گفته است: «چندی پیش یکی از آشنایان در خواب الیاس را دیده که به او گفته بود من نامه‌رسان حرم حضرت زینب(س) به سمت حرم امام رضا(ع) هستم و برعکس، این نشان می‌دهد شهید الیاس چگینی مهمان حضرت زینب(س) است و جایگاه بسیار خوبی نزد ائمه دارد. من هم همیشه بعد از شهادت الیاس از او خواسته‌ام دست ما را در این دنیا و آن دنیا بگیرد و شفیع ما در روز قیامت باشد، از خدا هم خواهان آن هستم که مرگم را شهادت قرار دهد.»