kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
پایان هفته ششم لیگ برتر فوتبال

سومین تساوی متوالی استقلال این بار در سیرجان/پرسپولیس با برتری برابر نفت به جمع مدعیان بازگشت

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید و در مهم‌ترین دیدارهای این هفته جدال گل گهر سیرجان و استقلال تهران به تساوی رسید و تیم پرسپولیس در تهران برابر نفت آبادان به برتری یک بر صفر دست یافت.

 

سرویس ورزشی-

دیروز در ورزشگاه آزادی تیم پرسپولیس در مقابل چشم
5 هزار تماشاگر مشتاق این باشگاه برابر نفت آبادان قرار گرفت و در پایان با یک گل به پیروزی رسید. تک گل پرسپولیس را در این بازی میلاد سرلک در دقیقه 72 به ثمر رساند. دو تیم در نیمه نخست فرصت چندانی برای گلزنی نداشتند و موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها به دست نیامد تا بازیکنان با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دوم فشار تیم پرسپولیس برای فتح دروازه نفت بیش‌تر شد تا اینکه در دقیقه 72 حرکت بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ باعث شد تا توپ به میلاد سرلک برسد و او با ضربه تماشایی از زاویه بسته دروازه را گشود تا پرسپولیس به گل برسد.
در ادامه دو تیم حملاتی روی دوازه یکدیگر داشتند اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا شاگردان گل محمدی به سه امتیاز بازی دست پیدا کنند.
تساوی استقلال و گل گهر در سیرجان
در سیرجان تیم فوتبال استقلال برابر گل گهر سیرجان به نتیجه تساوی رسید تا سومین بازی را بدون کسب پیروزی پشت سر بگذارد و فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد. نیمه نخست این بازی در حالی به پایان رسید که اغلب دقایق بازی در میانه زمین در جریان بود و کم‌تر میل تهاجمی نزد دو تیم به چشم می‌خورد. آبی‌پوشان تنها در دو نوبت تا حدودی روی دروازه گل گهر خطرساز شدند که هیچیک از این توپ‌ها به ثمر ننشست.تنها صحنه بحث بر انگیز در نیمه اول، صحنه‌ای مشکوک به برخورد توپ به دست مدافعان گل گهر داخل محوطه جریمه بود که استقلالی‌ها معتقد به پنالتی بودند ولی داور چنین اعتقادی نداشت.
در دقیقه ۶۰ اولین صحنه جدی و خطر بزرگ این بازی خلق شد که آن هم سهم استقلال بود. جعفر سلمانی با فرار پشت مدافعان گل‌گهر پاس بلند سیاوش یزدانی را دریافت کرد و در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه بان حریف قرار گرفت که ضربه بازیکن استقلال توسط اکبرمنادی راهی کرنر شد.در نهایت این بازی بدون رد و بدل شدن گل و با نتیجه مساوی به پایان رسید تا استقلال ۱۲ امتیازی شده و در رده سوم جدول قرار گیرد و گل گهر نیز ۱۰ امتیازی شده و موقتا در جایگاه پنجم قرار گیرد.
اتفاق ویژه این مسابقه، محرومیت «رودی ژستد» و «کوین یامگا» دو مهاجم خارجی استقلال بود که با اعلام سازمان لیگ، اجازه حضور در زمین را به دلیل عدم ارائه ضمانت‌های لازم پیدا نکردند و فرهاد مجیدی دقایقی قبل از شروع این دیدار مجبور شد ترکیبش را تغییر بدهد. استقلال پس از ۳ پیروزی پیاپی در ابتدای لیگ، در سه هفته متوالی مساوی کرد و در دو بازی آخر نیز موفق به گلزنی نشده است.
دومین پیروزی متوالی فولاد
در سایر دیدارهای دیروز، در شیراز سپاهان مهمان فجر سپاسی بود که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر زرد پوشان اصفهانی به پایان رسید. در این دیدار ابتدا عزت‌الله پورقاز در دقیقه ۳۵ روی ارسال فرشاد احمدزاده از روی ضربه ایستگاهی، گل نخست سپاهان را با ضربه سر به ثمر رساند. در نیمه دوم هم سجاد شهباززاده روی ضدحمله‌ای که خودش آغاز کرد به محوطه جریمه فجر سپاسی نفوذ کرد و با پاس خودش، محمدرضا حسینی را مقابل دروازه خالی قرار‌داد تا حسینی دروازه فجر را به راحتی باز کند.
نساجی و پیکان هم در ورزشگاه شهدای شهر ساری به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان به پایان رسید. در این دیدار ابتدا کریم اسلامی، مهاجم کهنه‌کار نساجی روی غفلت مدافعان پیکان در دقیقه ۳۶ تیمش را پیش‌انداخت اما در نیمه دوم، ابراهیم صالحی، مهاجم بلند قامت پیکان با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. ابراهیم صالحی در دقیقه ۷۹ گل دوم پیکان را به ثمر رساند اما این پایان کار نبود و نجفی در دقیقه ۸۲ نفوذ بسیار خوبی بین مدافعان پیکان کرد و با عبور از دروازه‌بان حریف بازی را به تساوی کشاند.
تراکتور در تبریز میزبان پدیده بحران زده بود که بالاخره در دقایق پایانی روی حرکتی ترکیبی، توسط محمد عباس‌زاده به گل پیروزی رسید تا بازگشت ستاره تراکتور برای تیمش خوش یمن باشد. هوادار هم در خانه توانست آلومینیوم را با تساوی بدون گل متوقف کند تا مانع از ادامه صدرنشینی شاگردان خطیبی در لیگ برتر شود. در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، فولاد خوزستان به مصاف ذوب آهن رفت که با یک گل به سود فولاد به پایان رسید. لوسیانو پریرا (۴۱) برای تیم تحت هدایت جواد نکونام در این نیمه گلزنی کرد. نکونام پس از جدایی عبداله ویسی برای دومین بار روی نیمکت فولاد نشست و توانست دومین برد متوالی خود با این تیم را جشن بگیرد. در دیگر بازی همزمان، نفت مسجد سلیمان میزبان مس رفسنجان بود که با تک گل گادوین منشأ (۶۳- پنالتی) برای میهمان همراه بود تا مسی‌ها دومین برد خود را تجربه کنند.