kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

خواندنی از ورزش

 

*چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان آذرماه به میزبانی بحرین و در شهر منامه برگزار می‌شود.کمیته ملی پارالمپیک کاروانی متشکل از
۱۶۵ ورزشکار در هر دو بخش دختران و پسران را به این رویداد اعزام می‌کند. این ورزشکاران در ۹ رشته عازم بحرین می‌شوند.دوومیدانی، شنا، بوچیا، وزنه برداری، تنیس روی میز، بسکتبال با ویلچر، بدمینتون، گلبال و تکواندو رشته‌هایی هستند که نمایندگان ایران در آنها با حریفانشان رقابت خواهند داشت. محمد تابع سرپرستی کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی جوانان را بر عهده‌دارد.
*ناظر فدراسیون جهانی بسکتبال شرایط سالن آزادی را برای برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین تایید کرد.«واکیف سالوم» به عنوان نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) و ناظر این فدراسیون در دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین به تهران سفر کرده است.این ناظر اهل سوریه در اولین اقدام پس از حضور در تهران، از سالن بسکتبال آزادی که محل برگزاری این دیدار است بازدید کرده و شرایط آن را تأیید کرده است.مسعود عماری سرپرست تیم ملی بسکتبال با اعلام این موضوع گفت: شرایط نوری سالن و وضعیت کف پوش دو مسئله مهم مورد نظر در ارزیابی وضعیت سالن آزادی بود که نماینده فیبا به طور کامل آنها را تأیید کرد. جایگاه نمایندگان رسانه‌ها هم توسط این ناظر بررسی و تأیید شد.
*تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان روز پنجشنبه راهی کشور گرجستان می‌شود. مسابقات پاراوزنه برداری قهرمانی جهان وزنه از ششم تا چهاردهم آذر ماه به میزبانی تفلیس در گرجستان برگزار می‌شود که
تیم ملی کشورمان با ۱۴ ملی‌پوش در دو رده جوانان و بزرگسالان در این رویداد حاضر خواهد شد.
*با توجه به برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در ازبکستان، فدراسیون وزنه‌برداری ایران به دنبال اعزام دو تیم ملی مردان و زنان با پروازی مستقیم به تاشکند است. میرمصطفی جوادی و مرتضی بیگلری در دسته 81 کیلوگرم، محمد زارعی و حسین سلطانی در دسته 89 کیلوگرم، رضا دهدار و ایوب موسوی در دسته 96 کیلوگرم، رسول معتمدی و امیر حقوقی در دسته 102 کیلوگرم، امیر عزیزی و علیرضا سلیمانی در دسته 109 کیلوگرم و آیت شریفی و علیرضا یوسفی در دسته فوق سنگین نفراتی هستند که در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری حضور دارند و قرار است 10 نفر از آنها در مسابقات جهانی شرکت کنند. همچنین الناز باجلانی در دسته 76 کیلوگرم، سیده الهام حسینی در دسته 81 کیلوگرم، یکتا جمالی در دسته 87 کیلوگرم و فاطمه یوسفی در دسته 87+ کیلوگرم تیم بانوان اعزامی به جهانی تاشکند را تشکیل می‌دهند.