kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
سازمان جهانی بهداشت:

کرونا تا بهار آینده جان 700 هزار اروپایی دیگر را می‌گیرد



سازمان جهانی بهداشت در گزارشی پیش‌بینی کرد تا آخر زمستان امسال با فوت 700 هزار نفر تعداد قربانیان کرونا در اروپا از مرز ۲ میلیون نفر عبور می‌کند.
اوضاع کرونا در اروپا بار دیگر بحرانی شده است و این قاره بار دیگر به کانون شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است. بسیاری از دولت‌های اروپایی نیز در تلاش برای مقابله با افزایش ابتلا به کرونا در سراسر این قاره، محدودیت‌های جدیدی را برای ویروس کرونا وضع کرده‌اند که این کشورها را با موج جدیدی از اعتراضات مواجه کرده است. طی روزهای گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی از فرانسه گرفته تا هلند، بلژیک، اتریش‌، ایتالیا، سوئیس، کرواسی و دانمارک شاهد اعتراضات گسترده علیه احیای مجدد محدودیت‌های کرونایی بودند؛ این اعتراضات با خشونت‌های گسترده‌ای نیز همراه بود.
سازمان جهانی بهداشت نیز دیروز در گزارشی از افزایش شمار فوتی‌های کرونا به بیش از 2 میلیون نفر تا آخر زمستان امسال خبر داد. بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت در طول زمستان پیش‌رو ممکن است بیش از ۷۰۰ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست بدهند. دیدبان بهداشت سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود نیمی از ۵۳ کشور اروپایی که عضو سازمان جهانی بهداشت هستند، ممکن است دوره‌ای از «فشار شدید» را بر بیمارستان‌های خود تجربه کنند.
بر اساس این گزارش با توجه به اینکه آمار مرگ‌ومیر در اروپا از ماه سپتامبر(شهریور) تاکنون
2 برابر شده و در هفته گذشته به 4 هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسیده است، سازمان جهانی بهداشت معتقد است در صورت عدم تغییر در رویکردها، تعداد قربانیان تا پیش از بهار به 2 میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد.این نهاد علت وضعیت وخیم کرونایی را شیوع سویه دلتا دانست؛ چرا که این سویه به سادگی قابل انتقال به افراد است. علل دیگر نیز تعداد بالای افراد واکسینه نشده در اروپا، کاهش سطح حفاظت ناشی از واکسن در برابر بیماری و کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور‌هاست.
«هانس هنری کلوگه»، مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت در این خصوص گفت: برای اینکه بتوانیم با ویروس کرونا زندگی کنیم و به زندگی روزمره خود ادامه دهیم، باید رویکردی افزون بر واکسن را در پیش بگیریم. او تصریح کرد این رویکرد به معنای تزریق واکسن به همراه انجام اقدامات پیشگیرانه است.وی همچنین مردم را به اقداماتی مانند ماسک زدن و دوری از فضا‌های شلوغ تشویق کرد.