kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تشکیل دادگاه‌ ساختگی توسط انگلیس درباره حوادث آبان‌ دخالت در امور داخلی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ تشکیل دادگاه‌های ساختگی توسط انگلیس درباره حوادث آبان‌ماه 98 جدا از نیت سوء انگلیسی‌ها، دخالت در امور داخلی ایران است و اگر بنا است دادگاهی تشکیل شود باید برای ناقضین برجام تشکیل شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دادگاه‌های ساختگی در انگلیس در مورد فتنه بنزینی سال 98 و متهم ساختن نظام جمهوری اسلامی ایران در این دادگاه‌‌ها گفت: اولاً تشکیل این دادگاه‌ها توسط دولت انگلیس سوا از نیت آنها دخالت آشکار در امور داخلی ایران است و از سوی دیگر این مداخله به حقی نیست بلکه هدف انگلیس از این مداخلات دروغگویی و جعل واقعیات و طرح ادعاهای غیر واقعی، مجعول و ساختگی است.
ذوالنوری افزود: اگر بنا باشد در دادگاهی ادعایی طرح شود این ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران هستند که باید پشت‌پرده‌های حوادث آبان‌ماه 98 و فتنه بنزینی و نیز هک کردن سامانه سوخت‌رسانی در هفته های گذشته را برملا کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:  هدف دشمنان ما و به طور خاص انگلیس از اینگونه اقدامات این بود و هست که ملت را در مقابل نظام قرار دهند و آنها هدف‌شان از این کار براندازی نظامی است که برآمده از انقلاب و رأی مردم است. 
ذوالنوری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر بنا است دادگاهی تشکیل شود باید برای بررسی جنایت ابرقدرت‌ها و شرکای‌شان که انگلیس در رأس شرکای آنها است در عدم اجرای تعهدات برجامی‌شان و تحمیل تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده تشکیل شود که آنها با این‌گونه اقدامات به دنبال ضایع کردن حقوق ملت ایران بوده‌اند.
وی افزود: انگلیسی‌ها این حق و صلاحیت را ندارند که در امور داخلی ما دخالت کنند چه رسد به اینکه به‌دنبال ایجاد صحنه‌های ساختگی باشند.