kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
همزمان با رشد فزاینده شمار مبتلایان به کرونا صورت گرفت

انتقاد شدید دویچه وله از ناکامی نظام بهداشتی آلمان

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان، صنعتی‌ترین کشور اتحادیه اروپا! شبکه تلویزیونی« دویچه وله» این کشور از ناکامی نظام بهداشتی آلمان در مهار کرونا به شدت انتقاد کرد.

 


افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آلمان دولتمردان این کشور را نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی نگران کرده است. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امترز» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز در این کشور از مرز 5 میلیون و 418 هزار نفر عبور کرده و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 99 هزار و 817 نفر رسیده است.
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با اعلام اینکه «تازه‌ترین موج ابتلا به کرونا در این کشور بدتر از همه تجارب آلمان در این زمینه است»، خواستار محدودیت‌های سخت‌تر برای جلوگیری از شیوع این ویروس شده است. مرکل از ۱۶ ایالت آلمان که سیاست‌های خاص خود برای مهار همه گیری را تعیین می‌کنند، خواسته محدودیت‌ها را سخت‌تر کنند. وی که قرار است ماه آینده میلادی پس از ۱۶ سال از سمت خود کناره‌گیری کند، به کرات خواستار افزایش سطح مبارزه آلمان با ویروس کرونا شده است. شبکه آلمانی «دویچه وله» نیز در گزارشی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا از ناکامی نظام بهداشتی آلمان در این زمینه به شدت انتقاد کرد:
«در ۲۴ ساعت گذشته(دوشنبه) ۳۰ هزار و ۶۴۳ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد نظام بهداشتی آلمان در مقابله با کرونا ناکام بوده است... زمانی که ۱۶ نفر از ساکنان یکی از خانه‌های سالمندان در «براندنبورگ» همزمان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، این موضوع همگان را شوکه کرد. این افراد با وجود اینکه به طور کامل واکسینه شده بودند، جان خود را از دست دادند. از طرف دیگر نیمی از کارکنان این خانه سالمندان واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.»
بر اساس گزارش «دویچه وله» میزان واکسیناسیون در آلمان پایین‌تر از حد انتظار است، اما حتی اگر مردم بخواهند که واکسینه شوند تعیین وقت برای انجام آن هم کار دشواری است. در شمال برلین تنها در اواخر هفته واکسیناسیون انجام می‌شود. مردم ساعت‌ها در صف انتظار می‌کشند تا بتوانند واکسن بزنند. «آندره اشتال» شهردار شهر «برناو» هم گفته این موضوع که بیشتر مراکز واکسیناسیون یک ماه پیش تعطیل شدند موضوعی بسیار آزاردهنده است.