kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
در دیدار رئیس و جمعی از فرماندهان سازمان بسیج مستضعفین

آیت‌الله رئیسی: دولت با روحیه و تفکر بسیجی برای گشایش در معیشت مردم تلاش می‌کند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه با حفظ و تقویت روحیه بسیجی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد،‌ گفت: افتخارم این است که بسیجی باشم و مجموعه دولت با روحیه و تفکر بسیجی برای خدمت رسانی و ایجاد گشایش در معیشت و اقتصاد مردم تلاش می‌کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز سه‌شنبه در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فرماندهان این سازمان ضمن تبریک هفته بسیج،‌ اظهارداشت: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که با ابتکار و نگاه ژرف امام راحل تشکیل شد و هر روز که می‌گذرد ثمرات بیشتری را شامل حال ملت ایران و امت اسلامی می‌کند.
رئیس‌جمهور با اشاره به فراگیری و اطمینان بخش بودن بسیج برای ملت ایران، گفت: در راس این مجموعه انقلابی، رهبر معظم انقلاب و در بدنه آن، آحاد مردم کشور حضور دارند و بسیج فراتر از جریانات سیاسی و حزبی و گروهی، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و خدمت بی منت به مردم را پیگیری می‌کند و باعث اطمینان خاطر مردم است همچنان که با حضور و نظارت در بازار باعث ایجاد آرامش در بازار شد.
رئیسی تلاش برای تقویت ماموریت‌های بسیج در مسیر رفع مشکلات مردم را ضروری دانست و گفت: جریانات معاند به‌دنبال انحراف در فکر، اندیشه و عمل و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند اما بسیج به‌عنوان سد محکم و استوار در مقابل این انحرافات قد علم کرده و نقشه‌ها و توطئه‌های فراوانی را خنثی کرده است.
رئیس‌جمهور افزود: دشمن با برخورداری از پول، قدرت و رسانه به‌دنبال ریزش در مجموعه نیروهای انقلاب و ایجاد تغییر در سبک زندگی و اخلاقیات مردم است اما چون رویش و گستردگی ماموریت‌های بسیج زیاد است، همواره با شکست مواجه شده‌اند.
رئیس قوه مجریه بسیج را از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت کشور دانست و گفت: جریان فراگیر بسیج به‌واسطه مسئولیت‌پذیری و خطرپذیر بودن و حضور در صحنه، به رمز صیانت از نظام اسلامی تبدیل شده است.
رئیسی برنامه‌ها و اقدامات بسیج در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، فناوری، اقتصاد مقاومتی و به‌ویژه عمران و سازندگی در مناطق محروم را راهکارهایی ارزشمند برای رفع مشکلات مردم دانست و گفت: دولت مصمم است از ظرفیت بسیج برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم استفاده کند.
رئیس‌جمهور تلاش و برنامه ریزی برای احیاء و تقویت روحیه امید و اعتماد در بین مردم را حائز اهمیت دانست و گفت: راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است و در این شرایط لازم است تمام ظرفیت‌های نظام در کنار هم قرار بگیرند تا با ایجاد تحول در زندگی مردم و رفع مشکلات کشور، مردم را به آینده امیدوار کنند و در این زمینه دولت با همه توان آماده حمایت و پشتیبانی است.
تهران برای همکاری‌های منطقه‌ای
اهمیت ویژه‌ای قائل است
آیت‌الله رئیسی همچنین روز گذشته در دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شناسایی و رفع موانع و مشکلات افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های کشورهای عضو را در آستانه برگزاری اجلاس سران اکو، ضروری دانست و اظهار داشت: باید هرگونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری‌ها برطرف شود تا تبادلات و مناسبات اقتصادی کشورهای عضو اکو در سطح بالاتر و برتری انجام شود.
رئیسی خاطرنشان کرد: هرکدام از اعضای سازمان اکو از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که فعال کردن آن می تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد.
رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در حوزه انرژی، تجارت، حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و گردشگری، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جامع دبیرخانه سازمان اکو برای فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق اقتصادی منطقه و پیشرفت و آبادانی کشورهای عضو اکو را به همراه داشته باشد.
رئیسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت‌های سازمان اکو حمایت می‌کند، افزود: تهران برای همکاری‌های منطقه‌ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از این‌گونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.
تقدیم استوارنامه سفرای 4 کشور
به رئیس‌جمهوری
دیروز همچنین سفیران جدید کشورهای اسپانیا، هلند، واتیکان و نیوزلند استوارنامه‌های خود را تقدیم آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران کردند.
رئیس‌جمهور در هنگام دریافت استوارنامه «آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در تهران، گفت: سطح کنونی روابط اقتصادی بین ایران و اسپانیا قابل قبول نیست و باید تلاش شود بیش از پیش توسعه پیدا کند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیا است و ظرفیت‌های خوبی در دو کشور برای ارتقای روابط وجود دارد.
آیت‌الله رئیسی در دیدار با «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران ضمن تأکید بر توسعه روابط دوجانبه، گفت: بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد.
رئیسی با اشاره به وجود صدها مسجد در کشور هلند، احترام به حقوق مسلمانان را موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا دانست.
رئیس‌جمهور ضمن استقبال از اعلام آمادگی هلند برای همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، ‌خواستار تقویت همکاری در حوزه فناوری به‌خصوص مسائل زیست‌محیطی و آب شد.
آیت‌الله رئیسی هنگام دریافت استوارنامه
«آندژی یوزوویچ» سفیر جدید واتیکان در تهران، با تأکید بر اینکه امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است، اظهار داشت: براساس آموزه‌های قرانی، وجه مشترک ما که همان ادیان ابراهیمی باشد موجب اتحاد و انسجام ما می‌شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می‌تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: مفاهیم دین مسیح و آنچه پیامبر اکرم(ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شود.
رئیس‌جمهور همچنین هنگام دریافت استوار‌نامه «مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند بر توسعه روابط بین تهران- ولینگتون تاکید کرد.
«مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند نیز گفت: نیوزیلند مانند ایران از تغییرات اقلیمی بسیار نگران است و برای ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت می‌کنم.