kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

نویسندگان سرشناس از تحریم یک ناشر اسرائیلی حمایت کردند(اخبار ادبی و هنری)

گروهی از نویسندگان مطرح نامه‌ای را امضا کرده‌اند که توسط هنرمندان حامی‌فلسطین سازماندهی شده است.

به گزارش فارس، نویسندگان بزرگی از جمله کامیلا شمسی، مونیکا علی و چاینا میویل از تصمیم سالی رونی مبنی بر عدم فروش حقوق‌ترجمه به یک ناشر اسرائیلی حمایت کرده و آن را «پاسخی مثال زدنی به بی‌عدالتی‌های فزاینده‌ای که بر فلسطینی‌ها تحمیل می‌شود» توصیف کرده‌اند.
رونی پیشنهاد فروش حقوق‌ ترجمه عبری در رمان جدیدش، «دنیای زیبا، تو کجایی»، به ناشر مودان که دو کتاب قبلی او را منتشر کرده بود و در مناقصه گذاشته بود، رد کرد.
این رمان‌نویس پرفروش ایرلندی ماه گذشته گفت که از جنبش بایکوت، سلب سرمایه، تحریم‌ها (BDS) که برای «پایان دادن به حمایت بین‌المللی از ظلم اسرائیل به فلسطینی‌ها و تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای رعایت قوانین بین‌المللی» کار می‌کند، حمایت می‌کند. درست نیست که با یک شرکت اسرائیلی «که علناً از آپارتاید فاصله نمی‌گیرد و از حقوق مردم فلسطین توسط سازمان ملل متحد حمایت نمی‌کند» همکاری کنیم.
در حالی که دو ناشر بزرگ زنجیره‌ای کتاب اسرائیلی متعاقباً اعلام کردند که کتاب‌های رونی را از قفسه‌های خود بیرون می‌کشند، حرکت این رمان‌نویس اکنون با حمایت ۷۰ نویسنده و ناشر مواجه شده است. در نامه‌ای که توسط «Artists for Palestine UK» شبکه‌ای فرهنگی «هنرمندان حامی ‌فلسطین» ‌ترتیب داده شده، نام‌هایی از جمله کوین بری، راشل کوشنر، جف دایر، پانکاج میشرا، کارمن کالیل و احداف سوئیف گفته‌اند که از تصمیم رونی حمایت می‌کنند.