kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
وزیر بهداشت:

تاکنون ۸۴ درصد جمعیت هدف یک دُز و ۶۸ درصد هم ۲ دُز واکسن زده‌اند

وزیر بهداشت با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون با کمک نیروهای بسیج موفقیت‌آمیز بود، گفت: اکنون حدود ۸۴ درصد جمعیت هدف یک دُز واکسن و ۶۸ درصد هم دو دُز واکسن زدند و تا چند هفته آینده این درصد افزایش می‌‌یابد.


به گزارش وبدا، بهرام عین ‌اللهی، در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه مدافع سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهارداشت: در وضعیت امروز نیاز به نیروهای بسیجی داریم، بسیجی به معنای نظامی و اسلحه به دست نیست، بلکه علم و دانش ما هم اسلحه ما است و از این طریق باید به مردم کمک کنیم. بسیجی در وزارت بهداشت یعنی نیروی جهادی؛ ما امروز با محرومیت‌هایی در کشور مواجه هستیم و مردم در روستاهای دورافتاده نیاز به کمک دارند و نیاز به بسیجیانی داریم که کار جهادی انجام دهند و به دانشگاه‌‌ها و مراکز درمانی ورود کنند.
عین‌اللهی افزود: کرونا یک امتحان الهی بود که کشور ما و بسیجیان از آن سربلند بیرون آمدند. متاسفانه در کرونا تعداد زیادی از هموطنان را از دست دادیم و بیمارستان‌‌های ما محلی برای مبارزه با کرونا بود. همه دیدیم بسیجیان در این امتحان درخشیدند و حدود ۲۰۵ شهید سلامت در گروه‌‌های پزشکی داشتیم که نشان دهنده روحیه ایثارگرانه و بسیجی آنها است. حماسه اخیر ما در کرونا بحث واکسیناسیون و ابعاد مختلف آن بود که ناشناخته ماند.
وی تاکید کرد: تا امروز ۱۵۰ میلیون دُز واکسن وارد کردیم و حدود ۲۰ میلیون هم تولید داخلی صورت گرفته است و این استعداد وجود دارد که تولید داخل بازهم افزایش یابد و از این نظر هیچ کمبودی در کشور نداریم،در صدمین روز دولت به تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن رسیدیم. اکنون حدود ۸۴ درصد جمعیت هدف یک دُز واکسن و ۶۸ درصد هم دو دُز واکسن زدند و تا چند هفته آینده این درصد افزایش می‌‌یابد.
وزیر بهداشت گفت: بسیج وزارت بهداشت باید در زمینه کار تخصصی خود کار کند و مهم‌ترین کار ما بسیج علمی است. ما جزو‌اندک کشورهایی هستیم که واکسن تولید کردیم و اکنون پنج نوع واکسن فخرا، رازی، پاستور، برکت و اسپایکوژن را به بهره ‌برداری رساندیم و این یک افتخار بزرگ است. بسیج علمی در همه زمینه‌‌ها آماده است و در زمینه سلول‌های بنیادی جزو پنج کشور اول دنیا هستیم و باید در دانشگاه‌‌ها فعال باشیم. با توجه به فرمایش حضرت آقا باید به هوش مصنوعی فکر کنیم و با تکنولوژی‌های جدید باید بسیاری از کارها را به شکل دیجیتال و آی تی انجام دهیم و استفاده از هوش مصنوعی اهمیت دارد. ما هماهنگ هستیم تا با بسیج جامعه پزشکی کارهای بزرگی انجام دهیم.