kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

دولت ماکرون از شیوع برق‌آسای موج پنجم کرونا در فرانسه خبر داد

سخنگوی دولت فرانسه ضمن ابراز نگرانی درباره روند روزافزون و سریع آمار مبتلایان جدید به کووید ۱۹ از آغاز برق آسای موج پنجم کرونا در کشورش خبر داد.

اروپا بار دیگر به کانون شیوع دوباره کرونا در جهان تبدیل شده است. بسیاری از دولت‌های اروپایی نیز در تلاش برای مقابله با افزایش ابتلا به کرونا در سراسر این قاره، محدودیت‌های جدیدی را برای ویروس کرونا وضع کرده‌اند که این کشورها را با موج جدیدی از اعتراضات مواجه کرده است. روز یک شنبه نیز کشورهای هلند، بلژیک، اتریش‌، ایتالیا، سوئیس، کرواسی و دانمارک شاهد اعتراضات گسترده علیه احیای مجدد محدودیت‌های کرونایی بودند؛ این اعتراضات با خشونت‌های گسترده‌ای همراه بود.
در فرانسه نیز دولت این کشور از شیوع موج پنجم کرونا خبر داده است. به گزارش تسنیم به نقل از نشریه «دی سایت» آلمان، در فرانسه هم مشابه دیگر کشورهای اروپایی اخیرا روند ابتلا به کرونا در بین شهروندان افزایش چشمگیری داشته است.«گابریل اتال»، سخنگوی دولت فرانسه روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: موج پنجم کرونا به شکل برق آسایی آغاز شده است. بر اساس این گزارش به صورت میانگین شمار مبتلایان روزانه در فرانسه در عرض یک هفته گذشته به 17 هزار نفر رسیده است. حدود یک هفته قبل از آن این رقم نصف این مقدار بود.
سخنگوی دولت فرانسه در بخش دیگری از سخنانش در عین حال گفت: ما شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در کشور هستیم، اما همچنین می‌دانیم که نرخ واکسیناسیون بالایی در فرانسه داریم و ظاهرا همسایگان ما در واکسیناسیون مرحله سوم از ما جلوتر هستند.وی تصریح کرد که دولت در پاریس به تصمیمات خود مبنی بر اعمال محدودیت‌ها برای افراد واکسینه نشده برای مهار این همه گیری پایبند است.
گفتنی است در فرانسه حدود 75 درصد شهروندان به صورت کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند و در حال حاضر کمپین واکسیناسیون مرحله سوم برای افراد بالای 65 سال و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای در جریان است. از اول دسامبر(چهارشنبه 10 آذر) افراد 50 تا 64 ساله هم می‌توانند واکسن تقویتی را در این کشور دریافت کنند.