kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
وزیر کشور در کردستان:

توسعه استان‌های مرزی از اولویت‌های کاری دولت است

وزیر کشور گفت: یکی از تلاش‌های دولت بر توسعه استان‌ها به‌ویژه استان‌های مرزی متمرکز است و ان‌شاءالله با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکلات و کمبودهای این استان‌ها حل می‌شود.

وزیر کشور دیروز به منظور تکریم بهمن مرادنیا، استاندار سابق کردستان و معارفه اسماعیل زارعی کوشا وارد شهر سنندج شد. احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: کردستان استانی مهم با ظرفیت‌های بسیار زیاد است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وی افزود: این استان ظرفیت‌هایی نظیر وجود مرز، منطقه آزاد، منطقه ویژه، طبیعت بسیار مناسب و مهم‌تر از همه مردم بسیار خوب، پرتلاش و وفادار دارد که همه این عوامل زمینه‌های بسیار خوب برای توسعه و پیشرفت استان فراهم می‌کند.
وزیر کشور گفت: یکی از تلاش‌های مهم دولت، توسعه استان‌های مرزی است که بعضی از کمبودها و مشکلاتی که در این استان‌ها وجود دارد، ان‌شاءالله با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته حل می‌شود.
‌وحیدی همچنین در آیین تودیع و معارفه استاندار کردستان که در سالن سینما بهمن سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کردستان و مردم آن نمونه‌ای از شرافت، ایستادگی، مقاومت و بصیرت هستند که برای تصدیق آن باید نگاهی کوتاه به تاریخ پرافتخار استان در دوران انقلاب بیندازیم تا بدانیم بودند کسانی که در مقابل دشمنان سینه سپر کرده و با اقتدار از کشور دفاع و در دو جبهه مبارزه با ضدانقلاب و صدام پلید جنگیدند.
به گزارش تسنیم، وی گفت: چرا ‌رژیم صهیونیستی و غربی‌ها از گروهک‌های ضدانقلاب به ظاهر طرفدار خلق کُرد دفاع می‌کنند؟ رژیم‌هایی که تمام مشکلات کشور را رقم زده و انواع فتنه و تحریم‌ها را به راه انداخته‌اند.
وزیر کشور اظهار داشت: کسانی امروز خودشان را طرفدار مردم کُرد معرفی می‌کنند که بیشترین و بزرگ‌ترین ضربه را به کردستان زده‌اند، در حالی ‌که هیچ حرفی برای ملت نداشته و نمی‌خواهند مردم کشور در رفاه و امنیت باشند.
وحیدی خاطرنشان کرد: همت دولت جدید این است که بیش از پیش به استان‌های مرزنشین از جمله کردستان توجه و مسائل، مشکلات و کمبودهای کنونی را برطرف کند.
وی بیان داشت: سرمایه‌های خدادادی، ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی، کوه‌های
سربه فلک کشیده در کنار ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروری، صنعتی، معدنی و گردشگری باید بیش از پیش فعال و محرومیت به‌طور کلی زدوده شود.
وزیر کشور اظهار داشت: مسئله آب شرب سنندج بسیار مهم است که باید هرچه سریع‌تر مرتفع شود.
وحیدی با بیان اینکه دولت سیزدهم با تمام توان کار خود را آغاز کرده است، افزود: برنامه‌های خاصی برای به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی، سرمایه‌های ملی، مردمی و خارجی تدوین شده و با گام‌های استوار و برنامه‌ریزی در راستای حل مشکلات مردم گام خواهیم برداشت.
وی یادآور شد: استاندار جدید به‌عنوان محور و میان‌دار کار در استان در راه توسعه استان نقش مهمی ‌داشته و امیدواریم با همراهی همه مدیران، صاحب‌نظران و دلسوزان، توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر را در استان شاهد باشیم.