kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
یک سینماگر:

جشنواره فجر، سینما را به سوی تفکر انقلاب اسلامی برگرداند(اخبار ادبی و هنری)

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: جشنواره فیلم فجر با انتخاب‌های خود می‌تواند دوری سینما از آرمان‌های انقلاب اسلامی را جبران کند و سینمای ایران را به سوی تفکر انقلاب اسلامی برگرداند.

محمدرضا شرف‌الدین، تهیه‌کننده سینما گفت: جشنواره فیلم فجر باید به مسیر انقلاب اسلامی برگردد. وقتی حرف از جشنواره فیلم فجر می‌شود، تابلویی به نام فجر داریم که باید طبق آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کند. در این سال‌ها سینمای ایران از‌ تراز انقلاب اسلامی به شدت فاصله گرفته، با این حال جشنواره فیلم فجر با انتخاب‌های خود می‌تواند این نقیصه را جبران کند و سینما را به سوی تفکر انقلاب اسلامی برگرداند.
او افزود: فضای عمده فیلم‌ها، نوع ارتباط‌ شخصیت‌ها و قصه‌‌های آثار سینمایی در سال‌های گذشته باعث شده بود کلیت سینمای ایران و لاجرم جشنواره فیلم فجر به‌ تدریج به سمت یک سینمای بی‌هویت غیرملی و غیردینی برود.‌ تراز آن فاقد وجاهت انقلاب اسلامی بود و در بهترین صورت بر اساس داوری‌های حرفه‌ای و فنی سنجیده می‌شد. اگر هم چند فیلم با ‌تراز وزین انقلاب و دفاع مقدس ساخته شد از کلیت سینمای ایران و مناسبت‌های دولت و سازمان سینمایی جدا بود. به‌ نظرم ‌تراز جشنواره فیلم فجر باید بر اساس داوری‌های محتوایی استوار شود و ملاک‌ هم باید گفتمان انقلاب اسلامی باشد.