kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
  رستم قاسمی:

ایرلاین‌های متخلف باید پول مردم را پس دهند

 
وزیر راه و شهر‌سازی گفت: از روز یکشنبه تمام ایرلاین‌ها موظف شدند قیمت بلیت هر پرواز را ۱۵ درصد کاهش دهند و در این زمینه هر ایرلاینی تخلف کند، باید پول مردم را پس دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رستم قاسمی وزیر راه و شهر‌سازی اظهار کرد: تلاش کردیم تا بتوانیم قیمت‌ها را نسبت به زمانی که محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت وجود داشت، ۱۵ درصد کاهش دهیم. از روز یکشنبه 30 آبان ماه تمام ایرلاین‌ها موظف هستند قیمت بلیت هر پرواز را کاهش دهند و در این زمینه هر ایرلاینی تخلف کند باید پول مردم را پس 
دهد.
وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا ایرلاین‌ها مکلف به پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت خود بودند و قبل از آغاز دولت سیزدهم هم قیمت بلیت هواپیما افزایش یافته بود که اعلام کردند که این افزایش قیمت بر اساس رشد سالانه قیمت‌ها بوده است.
وزیر راه و شهر‌سازی توضیح داد: هیچ ایرلاینی حق ندارد بلیت را گران‌تر از نرخ‌های شهریورماه بفروشد و هر ایرلاینی که گران‌فروشی کند با برخورد ما مواجه خواهد شد.
رستم قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تغییر اساسی در سیستم راهداری کشور اعمال خواهد شد که به زودی به مجلس و دولت ارائه می‌شود.
وی یادآور شد: به معاونت نیروی انسانی خود اعلام کردم که برای ارتقای زندگی کارکنان وزارت راه و شهر‌سازی برنامه مناسبی تهیه کند و امیدوارم تا پایان سال کمک‌هایی را در این بخش داشته باشیم.