kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
محیط زیست

چه کشور‌هایی در آینده از زمین محو خواهند شد؟

 

گرم شدن کره زمین منجر به ناپدید شدن چندین کشور جزیره‌ای به دلیل ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریا‌ها خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، ممکن است چندین کشور به دلیل گرم شدن کره زمین در آینده محو شوند.
مناطقی که ممکن است تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گیرند عبارتند از کیریباتی، تووالو و جزایر مارشال.
پلنیزا آلوفا، هماهنگ‌کننده شبکه اقدام اقلیمی، یک سازمان غیر دولتی محیط زیست جهانی در کیریباتی، گفت که نشست سران سازمان ملل در گلاسکو یک رویداد حیاتی برای این کشور جزیره‌ای است. وی یادآور شد که افزایش سطح آب دریا‌ها و تشدید طوفان‌های استوایی تهدیدی برای زندگی مردم و کشاورزی در منطقه است.
آلوفا گفت: «ما در مورد اتفاقات ناگهانی صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد یک پدیده طبیعی صحبت می‌کنیم که تهدید می‌کند خانه‌های ما را کاملاً ببلعد.»
به گفته این نشریه، آنوته تانگ، رئیس‌جمهور سابق کیریباتی، در نشست COP۲۶ در گلاسکو، درباره تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی برای کشورش صحبت کرد. او همچنین از سیاست استرالیا در این زمینه انتقاد کرد.
دانشمندان بار‌ها بر لزوم محدود کردن افزایش دمای زمین به یک و نیم تا دو درجه سانتیگراد به منظور کاهش اثرات منفی گرمایش جهانی اشاره کرده‌اند. برای این منظور، بیش از ۱۹۰ کشور در سال ۲۰۱۵ توافقنامه پاریس را امضا کردند که یک برنامه اقدام مشخص برای دستیابی به این هدف ارائه می‌کند. این سند به معنای حذف کامل سوخت‌های فسیلی نیست، اما کشور‌ها باید اقداماتی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و روی آوردن به منابع انرژی تجدیدپذیر انجام دهند.