kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
با حضور مخبر و سردار سلیمانی صورت گرفت

افتتاح 2550 پروژه محرومیت‌زدایی سازمان بسیج مستضعفین

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و سردار غلامرضا سلیمانی 2550 پروژه توسعه، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد..

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری دیروز یکشنبه همزمان با هفته بسیج با حضور در سازمان بسیج مستضعفین ۲۵۵۰ پروژه عمرانی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی را از طریق ویدئوکنفرانس و ارتباط زنده با استان‌های مختلف افتتاح کرد.
همچنین همزمان با این مراسم، عملیات اجرایی احداث ۴۰ هزار مسکن مددجویی آغاز شد.
۲۵۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی که با حضور مخبر و سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد، در زمینه‌های مختلف نظیر مسکن محرومین، آبرسانی، کشاورزی، برق‌رسانی، زیرساختی،‌ اشتغال، راه، بهداشت و درمان و پروژه‌های ورزشی است.
مخبر: هر جا نظام به مردم مراجعه کرده نتایج مثبتی حاصل شده است
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: خدا را به‌خاطر نعمت وجود بسیج که امام خمینی(ره) برای این کشور به یادگار گذاشتند شاکریم و امروز می‌توانیم از این شجره طیبه و این نعمت بزرگ استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بسیج صرفاً یک سازمان یا تشکیلات نیست، گفت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است که امروز سراسر جهان اسلام را فراگرفته و آنچه امروز در محور مقاومت کارکرد دارد همین تفکر است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز وقتی عزیزان بسیجی حضور پیدا کردند ورق برگشت و نتایج متفاوت شد که باید به روح بلند این شهدا درود بفرستیم و امیدواریم که بتوانیم از کارها و دستاوردهای این بندگان مخلص خدا حفاظت کنیم.
مخبر با طرح این پرسش که در تقابل جمهوری اسلامی ایران و غرب آنچه باعث شده ایران با این ابعاد در برابر همه جهان کفر و نظام سلطه سربلند بایستد چه بوده است، گفت: قطعاً تجهیزات و پیشرفت‌های نظامی دلیل این سربلندی نیست اگرچه بی‌تردید این پیشرفت‌ها نیز مؤثر بوده است؛ اما همه دیدند که چگونه در حضور ناوهای آمریکایی کشتی دزدیده شده ما به کشور باز می‌گردد که این موفقیت نیز به واسطه روحیه دلاور مردان بسیج است.
وی با‌ اشاره به بازدید اخیر خود از مناطق زلزله زده استان هرمزگان تصریح کرد: در تمام مسئولیت‌هایی که داشته‌ام تلاش کرده‌ام که در اتفاقاتی نظیر سیل و زلزله و محرومیت‌ها بلافاصله حضور پیدا کنم اما در همه این اتفاقات هیچگاه جلوتر از بسیج حضور پیدا نکردیم. بسیج جز اولین مجموعه‌هایی است که در این‌گونه مقاطع حضور پیدا می‌کند.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خداوند ظرفیت‌ها و نعمت‌های فراوانی را به جمهوری اسلامی ایران عطا فرموده به‌گونه‌ای که مشکلات در برابر ظرفیت‌ها و راه‌حل‌هایی که خداوند برای ما به ودیعه گذاشته اصلاً قابل قیاس نیست.
مخبر افزود: ظرفیت‌های بزرگ و گسترده‌ای نظیر معادن و دریا در کشور وجود دارد که هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند تمامی مشکلات را حل و فصل کند.
وی با تأکید بر اینکه در تمامی مشکلات و معضلات هرگاه که به مردم رجوع کردیم موفق بودیم، گفت: هر جا نظام به مردم مراجعه کرده نتایج مثبتی حاصل شده، چرا که خود مردم مسائل را حل کرده‌اند.
معاون اول رئیس‌جمهور از عدم واگذاری امور اقتصادی به دست مردم به‌عنوان یکی از ‌اشکالات در کشور یاد کرد و افزود: سیاست را به دست مردم سپردیم و بیش از ۴۰ سال است که نظام سلطه نتوانسته حتی آسیبی به آن وارد کند. در مسائل نظامی و بین‌المللی نیز شرایط به همین صورت است و امروز جمهوری اسلامی ایران از چنان اقتداری برخوردار است که هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند بدون نظر جمهوری اسلامی ایران تصمیمی ‌در سطح منطقه بگیرد.
بسیج در حقیقت همان مردم است
مخبر با تأکید بر اینکه امروز دولت مصمم است کارها و امور اقتصادی را به دست مردم بسپارد و در این مسیر از ظرفیت‌های مردمی بسیج استفاده کند، گفت: بسیج جریان یا قشر خاصی نیست، بسیج در حقیقت همان مردم است. بسیج یک مکتب الهی است که تمام شئونات مردم را دربر می‌گیرد و محدود به سن و سال و جنسیت نمی‌شود.
وی با‌ اشاره به مشارکت‌های گسترده مردم و بسیج در مواجهه با بحران‌های مختلف گفت: وقتی در یکی از کشورها زلزله و یا سیل رخ می‌دهد با وجود به‌کارگیری همه امکانات چند ماه درگیر هستند و نمی‌توانند مسائل را حل کنند اما در ایران به‌خاطر حضور بسیج، نیروهای مردمی و همه اصناف و جریان‌ها، این‌گونه بحران‌ها ظرف مدت کوتاهی حل و فصل می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه معتقد هستم تاکنون تنها از ۲۰ درصد ظرفیت بسیج و سپاه در اموری چون محرومیت‌زدایی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های گسترده بسیج و مردم را به صحنه بیاوریم و برای حل مشکلات کشور به خدمت بگیریم.
مخبر با‌ اشاره به اهتمام ویژه دولت برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیج اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند از این شجره طیبه برای حل مشکلات کشور استفاده کند و مردم به‌زودی ثمره آن را احساس کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛
کشور ظرفیت‌های عظیمی ‌برای حل مسائل دارد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بحمدالله کشور ظرفیت‌های عظیمی ‌برای حل مسائل دارد و ما در سازمان بسیج با تمام توان در خدمت مردم هستیم.
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در گام دوم انقلاب یکی از راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب به آن‌ اشاره دارند، حضور مردم در عرصه‌های نقش‌آفرینی است. بسیج به‌عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی وظیفه فراهم کردن بستری برای حضور مردم در عرصه را بر دوش دارد.
وی افزود: بحمدالله کشور ظرفیت‌های عظیمی ‌برای حل مسائل دارد و ما در سازمان بسیج با تمام توان در خدمت مردم هستیم. ان‌شاءالله مسیری فراهم شود که مردم عزیز ما ذیل این تشکیلات انقلابی نقش‌آفرینی کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با‌ اشاره به افتتاح 2550 پروژه محرومیت‌زدایی گفت: معتقدیم وظیفه ما ارائه خدمات بسیار گسترده و وسیع به مردم ایران است.
سردار سلیمانی گفت: تشکیلات مردمی بسیج که برای مردم است ان‌شاءالله برای مردم و بیش از پیش خدمت کند. از همه‌ گروه‌های جهادی که در این پروژه شرکت کردند قدردانی می‌کنم.
وی گفت: بسیج دیگر اقدامات مانند تهیه بسته معیشتی و درمان را در برنامه‌های خود دارد و اجرای طرح‌های آبرسانی در سراسر کشور به‌خصوص در روستاها از دیگر اقدامات بسیج مهندسان است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ایجاد‌ اشتغال را هم در برنامه داریم و هم‌چنین تسهیل ازدواج و ارائه جهیزیه از دیگر کارهایی است که توسط بسیج در سراسر کشور برای محرومان جامعه اجرا خواهد شد.