kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
از امروز صورت می‌گیرد

کاهش 13 درصدی متوسط نرخ بلیت پروازهای داخلی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش نرخ بلیت پروازهای داخلی تا ۱3 درصد نسبت به قیمت‌های تیر ۱۴۰۰ از امروز خبر داد.

‌مقصود اسعدی‌ سامانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل تحریم و کرونا با مشکلات متعددی مواجه بودند. در سال گذشته تعداد زیادی از پروازها کاهش یافت و شرکت‌های هواپیمایی به دلیل مشکلات ایجاد شده ناگزیر شدند که از اول تیرماه 1400 افزایشی در سقف نرخی پروازهای داخلی اعمال کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: امسال با توجه به کاهش شیوع کرونا شرایط برای حمل‌ونقل هوایی در حال مناسب‌تر شدن است. همچنین با توجه به سیاست دولت در موضوع کاهش هزینه‌های سفر خصوصا سفرهای هوایی، قرار شد از ابتدای آذرماه 1400 نرخ بلیت پروازهای داخلی به طور متوسط 12 تا 13 درصد کاهش یابد.
اسعدی سامانی افزود: در این راستا در مسیرهای مختلف پروازی این کاهش نرخ به تناسب هر مسیر ایجاد شده و قیمت‌های جدید مسیرهای پروازی نیز از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل رؤیت است. البته ممکن است اعمال کامل این متوسط کاهش قیمت برای همه شرکت‌های هواپیمایی یکی دو روز زمان ببرد اما به هر حال شرکت‌های هواپیمایی از اول آذر نرخ‌های جدید را اعمال می‌کنند. قطعا نرخ بلیت‌ها طبق روال گذشته به صورت شناور خواهد بود و تابع عرضه و تقاضاست و این کاهش قیمتی نسبت به نرخ‌های تیر ماه 1400 اعمال می‌شود.
او ادامه داد: 60 درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و طبیعتا تغییر نرخ ارز تأثیر بسزایی در قیمت بلیت دارد. حمل‌ونقل هوایی نیاز به سرمایه‌گذاری مداوم دارد. هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی زیاد است و شرکت‌ها تلاش می‌کنند خدمات مناسب و پروازهای ایمن انجام دهند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ آمار و ارقام نشان می‌دهد که آزاد‌سازی نرخ بلیت‌ پروازهای داخلی موجب افزایش استفاده مردم از هواپیما شده است ما پیش از آزاد‌سازی نرخ‌ها سالانه حدود 17 تا 18 میلیون مسافر از طریق حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا می‌کردیم اما پس از آزاد‌سازی این رقم به حدود 24 میلیون نفر مسافر رسیده است.
اسعدی سامانی افزود: این نشان می‌دهد آزاد‌سازی نرخ‌ها شرایطی فراهم می‌کند که اقشار بیش‌تری از مردم از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند و امیدواریم با کاهش نرخ ارز و هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی درصد بیش‌تری از مردم امکان استفاده از حمل‌ونقل هوایی را داشته باشند.
او با بیان اینکه دولت، مقرر کرده که بسته حمایتی از شرکت‌های هواپیمایی داشته باشد، گفت: مواردی را از دولت خواستار شده‌ایم. به عنوان مثال در مورد کاهش هزینه شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها و تسهیلاتی که به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌دهند، درخواست‌هایی ارائه شده است.
همچنین به گزارش ایسنا، انجمن شرکتهای هواپیمایی، نرخ‌های جدید بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی را اعلام کرد که در آن حدود 10 درصد کاهش نرخ نسبت به تیرماه امسال مشاهده می‌شود. به عنوان مثال قیمت بلیت پرواز تهران- مشهد که تا دیروز در سقف یک میلیون و 78 هزار و 500 تومان فروخته می‌شد به حداکثر 982 هزار و 400 تومان رسیده است.