kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
وزیر نفت:

هیچ مشکلی در سوخت‌رسانی به صنایع نداریم

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ مشکلی در سوخت‌رسانی به صنایع نداریم گفت: مشترکان بخش خانگی که بهینه مصرف می‌کنند قطعا تشویق می‌شوند و مشترکان بدمصرفی که خارج از الگو مصرف می‌کنند، جریمه خواهند شد.

به گزارش فارس، جواد اوجی‌ در حاشیه نشست با شاهین مصطفی‌اف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توافقات خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان صورت گرفت، با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که از قبل وجود داشت مقرر شد که کارشناسان هر دو کشور در حوزه انرژی به خصوص توسعه میادین دریای خزر جلسات مستمری را داشته باشند تا با تبادل اطلاعات و بحث‌های کارشناسی در نهایت شاهد عقد قرارداد و اسناد همکاری بین دو کشور باشیم.
وی ادامه داد: در بحث سوآپ گاز و نفت توافقات خوبی صورت گرفت و بنده فکر می‌کنم با اراده‌ای که در طرفین وجود دارد در هفته‌های آتی قراردادهایی برای سوآپ نفت و گاز و حتی بحث فرآورده منعقد شود.
اوجی تاکید کرد: امسال زمستان خیلی زود شروع شد و سابقه نداشت در فصل پاییز مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به 540 میلیون متر مکعب در روز برسد. با آمادگی حوزه بالادستی نفت و شرکت ملی گاز تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع عمده با تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود در حال انجام است.
وزیر نفت گفت: بنده تاکید می‌کنم که هیچگونه مشکلی برای سوخت‌رسانی به صنایع وجود نخواهد داشت و وزارت نفت مکلف است سوخت موردنیاز آنها را تامین کند که آن را با گاز طبیعی و بخشی هم نفت‌گاز تامین کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: بنده از مردم خواهش می‌کنم که با توجه به تلاش همکاران بنده در مجموعه وزارت نفت در بالادست صنعت نفت و شرکت ملی گاز و سایر مجموعه‌ها برای تامین گاز موردنیاز، با مصرف بهینه گاز امکان بهره‌مندی همه کشور از این نعمت خدادادی در فصل سرما را ایجاد کنند.
جریمه مشترکین بدمصرف خانگی از امروز
اوجی گفت: جریمه مشترکین بدمصرف خانگی از اول آذرماه اجرایی خواهد شد. مشترکین بخش خانگی که بهینه مصرف می‌کنند قطعا تشویق می‌شوند و مشترکین بدمصرفی که خارج از الگو مصرف می‌کنند جریمه خواهند شد.
وزیر نفت گفت: با چند کار ساده می‌توان مصرف گاز در بخش خانگی را کنترل کرد. بنده از مردم تقاضا دارم که دمای خانه را روی 18 درجه نگه‌ دارند و در خانه لباس گرم بپوشند و همچنین وقتی منزل را ترک می‌کنند وسایل گرمایشی را خاموش کنند.
وی افزود:‌ اگر مردم به خادمین خودشان در وزارت نفت لطف کنند و در مصرف بهینه با ما همراهی داشته باشند زمستان پیش‌ رو را بدون چالش سپری خواهیم کرد. صنایع و نیروگاه‌ها هم سوخت‌شان به اندازه کافی تامین شده است.
گفتنی است طی روزهای اخیر در فضای مجازی شایعه شده بود که سوخت گاز برخی صنایع فولادی و سیمانی به دلیل سرمای زودرس زمستان قطع می‌شود.