kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال

 

هم‌اندیشی مدیران استقلال و پرسولیس با وزیر ورزش
مدیرعامل باشگاه استقلال و سرپرست باشگاه پرسپولیس در جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش شرکت کردند. جلسه ‌هم‌اندیشی مصطفی آجرلو مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال و همچنین مجید صدری مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با حضور سیدحمید سجادی و معاونین او، دیروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.اعضای هیئت‌مدیره هر کدام از باشگاه‌ها در جلسه‌ای جداگانه موضوعات و مسائل خود را با وزیر ورزش مطرح کردند.
پرسپولیس به دنبال 2 بازیکن جدید
باشگاه پرسپولیس نامه‌ای برای جذب مهاجم ماریتیمو پرتغال ارسال نکرده است. یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با وجود جذب دو بازیکن تاجیکستانی هنوز موفق به استفاده از آنها در ترکیب پرسپولیس نشده است. منوچهر صفروف و وحدت هنانوف با وجود گذشت ۱۰ روز از حضور در تهران هنوز مجوز بازی کردن برای این تیم به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی از سوی فیفا را پیدا نکرده‌اند.از سوی دیگر سرمربی پرسپولیس منتظر اتمام دوران محرومیت باشگاه به دلیل عدم پرداخت کامل مطالبات گابریل کالدرون و خواکین است تا بتواند بازیکن خارجی دیگری را به جمع سرخپوشان اضافه کند.سرخ‌ها که دو جای خالی در لیست بزرگسالان خود دارند می‌توانند پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی اقدام به جذب بازیکنان جدید دیگری هم کنند. همین موضوع باعث شد تا پس از تمایل علی علیپور در گفت‌وگوی تلویزیونی برای بازگشت به پرسپولیس شایعاتی درباره بازگشت آقای گل پیشین این تیم شنیده شود. این در حالی است که یحیی گل محمدی نه تنها اسم علی علیپور را برای مذاکره با باشگاه اعلام نکرده است بلکه فعلاً اسم هیچ گزینه دیگری را نیز به باشگاه نداده است. او منتظر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی است تا بتواند پس از آن درباره جذب بازیکن مدنظر خود با مجید صدری سرپرست فعلی باشگاه جلسه بگذارد.علی علیپور برای پیوستن به پرسپولیس چاره‌ای جز فسخ قرارداد با ماریتیمو پرتغال ندارد تا بتواند با پرسپولیس قرارداد امضا کند. علیپور برای فسخ این قرارداد باید مبلغ بسیار بالایی را به باشگاه پرتغالی پرداخت کند که بعید است این بازیکن یا باشگاه پرسپولیس توان پرداخت آن را داشته باشند.
نکونام: از کیفیت فنی تیمم راضی نیستم
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: از اتمسفر و فضایی که در رختکن، در باشگاه و در میان هواداران وجود دارد راضی‌ام اما از کیفیت فنی تیم رضایت ندارم.جواد نکونام درخصوص پیروزی مقابل تیم هوادار، گفت: بردن دیداری که دقایق زیادی از آن را ۱۰ نفره بودیم، کار بزرگی بود که بازیکنانم کردند و تلاش آنها قابل ستایش است. از نتیجه بازی و همین‌طور از اتمسفر و فضایی که در رختکن، در باشگاه و در میان هواداران وجود دارد، راضی‌ام اما از کیفیت فنی تیم رضایت ندارم. به لحاظ شکل بازی، انسجام و آمادگی جسمانی فاصله زیادی با آنچه مدنظرمان است داریم. این بازی به ما نشان داد کار زیادی برای تبدیل شدن به یک تیم منسجم و هماهنگ داریم. متاسفانه زمان کمی هم برای کار داریم و اجازه نداریم حتی یک ثانیه را از دست بدهیم.من در تمرین‌های دو هفته اخیر به‌صورت مستمر تلاش بازیکنان برای پیشرفت را دیده‌ام. فاصله زیادی با مطلوب‌مان داریم اما در مسیری که می‌خواهیم قرار داریم.
منچستریونایتد رسماً سولسشایر را کنار گذاشت
باشگاه منچستریونایتد سرانجام به همکاری‌اش با سرمربی نروژی خود پایان داد. باشگاه منچستریونایتد دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با توافقی دوجانبه قرارداد اولگنار سولسشایر را فسخ کرده و به طور رسمی به همکاری‌اش با این مربی نروژی پایان داد. منچستریونایتد شنبه شب گذشته در هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس با نتیجه 4 بر یک مغلوب میزبان خود واتفورد پایین جدولی شد تا پنجمین شکست خود در هفت بازی اخیر لیگ برتری را تجربه کند و همین شکست کافی بود تا کاسه صبر مدیران باشگاه لبریز شود و او را کنار بگذارند.سولسشایر که در ماه دسامبر 2018 جانشین ژوزه مورینیو در منچستریونایتد شد، در این مدت باعث پیشرفت‌هایی در این تیم شد اما نتایج و عملکرد این تیم نشان داد که شیاطین سرخ هنوز قادر به رقابت با تیم‌هایی همچون چلسی، منچسترسیتی و لیورپول نیست. این مربی 48 ساله در این مدت در 168 بازی هدایت منچستریونایتد را برعهده داشت و آمار 91 برد، 37 تساوی
و 40 باخت (54.17 درصد برد) را از خود برجای گذاشت.
در حالی که از براندن راجرز سرمربی فعلی لسترسیتی، زین‌الدین زیدان سرمربی پیشین رئال مادرید، مائوریسیو پوچتینو سرمربی فعلی پاری‌سن‌ژرمن و اریک تن‌هاخ سرمربی فعلی آژاکس به عنوان گزینه‌های جانشینی سولسشایر در منچستریونایتد یاد شده است، هدایت این تیم در بازی‌های پیش رو به طور موقت به مایکل کریک سپرده شد و اعلام شده باشگاه تا پایان فصل یک مربی موقت برای تیم در نظر خواهد گرفت و پس از آن به یک گزینه قطعی فکر خواهد کرد. منچستریونایتد که در حال حاضر با 17 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس ایستاده و با چلسی صدرنشین 12 امتیاز اختلاف دارد، حالا باید خود را آماده بازی خارج از خانه سه‌شنبه شب با ویارئال در هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا کند.
کی‌روش در آستانه جدایی از مصر
کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران این روزها حاشیه‌های زیادی در تیم ملی مصر بوجود آورده و در این کشور جنجال‌آفرین شده است. در جدیدترین خبر در این زمینه خبرنگار مصری ادعای بزرگی کرد و از احتمال جدایی سرمربی پرتغالی از فراعنه خبر داد. کریم رمزی خبرنگار ورزشی مصر در این زمینه، گفت: کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال مصر تنها برای رساندن این تیم به جام جهانی 2022 توافق کرده بود و اصلا حضور در جام جهانی عرب‌ها و جام ملت‌های آفریقا در قراردادش مطرح نشده است. وی افزود: کی‌روش از درخواست برخی از مسئولان و هواداران برای قهرمانی در جام جهانی عرب‌ها در قطر و جام ملت‌های آفریقا عصبانی شده چون پیش از این توافقی با فدراسیون مصر انجام نداده است. این خبرنگار مصری ادامه داد: اگر فشار مسئولان فدراسیون در این زمینه زیاد شود احتمال دارد کی روش تیم ملی مصر را ترک کند.