kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
یادی از شهید مدافع حرم حسن حزباوی

نجات 60 نفر از محاصره داعش (حدیث دشت عشق)

 

امروز هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حسن حزباوی است. این شهید یکم آذر سال ۱۳۶۱ در منطقه کوت عبدالله اهواز به دنیا آمد. در سال ۱۳۷۸ به عنوان پاسدار در سپاه استخدام و در یکی از یگان‌ها مشغول به خدمت می‌شود و همزمان تحصیلات خود را تا فوق‌دیپلم ادامه داد.
با شروع نا‌آرامی‌ها در سوریه و به خطر افتادن حرم اهل بیت، دل بی‌قرار حسن نیز ناآرام شد و غیرت و مردانگی‌اش اجازه نداد تا خاموش بنشیند. به همین دلیل هم داوطلبانه درخواست اعزام به سوریه را داد. این اعزام مسیر زندگی او را به سمتی ‌برد که خود چندین سال قبل طرح آن را عرضه کرده بود. وقتی در سال ۱۳۸۰ برای گذراندن دوره تکمیلی آموزش پاسداری به همدان رفت به همراه ۱۰ نفر از دوستانش تصمیم گرفتند برای خود فرم شهادت طراحی کنند تا هرکس روز شهادتش را در آن فرم بنویسد که حزباوی روز دوشنبه را برای شهادت انتخاب می‌کند. ۱۳ سال بعد، این اتفاق برای این شهید رخ داد و وی اول آذر سال 1393 در دفاع از حرم آل‌الله به شهادت رسید. شهید حسن حزباوی یک بار در سوریه، جان 60 نفر که در محاصره داعش بودند را با شجاعت نجات داده بود.
وی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش نوشته بود: «تا جان در بدن دارید تابع ولایت‌فقیه باشید و تا می‌توانید در این دنیا نیکی کنید که رمز موفقیت و شادی و آرامش این دنیا نیکی کردن به دیگران و حل مشکلات آنان می‌باشد.»