kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله مجتهد شبستری در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال مرحوم آیت‌الله محسن مجتهد شبستری از سوی رهبر معظم انقلاب جمعه شب با حضور جمعی از علما، روحانیون و مسئولان و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

قم– خبرنگار کیهان:

در این مراسم که آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید و آیات خاتمی، اعرافی، سعیدی، کعبی، صدیقی، فاضل لنکرانی، محمدی عراقی حضور داشتند، عضو مجلس خبرگان رهبری، مرحوم آیت‌الله شبستری را از جمله سنگربانان دین عنوان کرد و گفت‌: آن عالم ربانی با مجاهدت شبانه‌روزی از مرزهای دین و هویت دینی مردم دفاع کرد.
آیت‌الله محسن اراکی با بیان اینکه دشمنان همواره برای ضربه زدن به جامعه اسلامی، به دنبال فاصله انداختن میان علما و مردم هستند، خاطرنشان کرد: علما به عنوان پاسداران هویت جامعه، مردم و جامعه را در برابر از‌هم‌گسیختگی و نابودی حفظ و حراست می‌کنند.
وی علما و فقها را نعمت‌های بزرگ الهی عنوان و تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری عالمی مردمی بود و همراه با مردم از پیشتازان دفاع از دین و هویت جامعه بودند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای داشتن جامعه‌ای سالم باید ارتباط میان مردم و عالمان دین را تقویت کنیم، گفت: هر کجا مردم از علما و رهبران دینی پیروی کردند، آن جامعه به سمت سعادت گام برداشته است.