kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
پرونده بازی‌های هفته پنجم با صدرنشینی آلومینیوم اراک بسته شد

بازگشت تماشاگران به لیگ برتر فوتبال تمام مدعیان متوقف شدند

هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر در شرایطی طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته با انجام ۸ دیدار برگزار شد که تساوی تمام مدعیان در روز پیروزی تیم آلومینیوم باعث شد تا نماینده اراک صدرنشین جدید لیگ برتر لقب گیرد.

 

سرویس ورزشی-

رقابت‌های فوتبال لیگ برتر پس از وقفه به خاطر بازی‌های تیم ملی از عصر روز پنجشنبه هفته گذشته با انجام سه دیدار آغاز شد. در نخستین بازی این هفته که طی آن تیم‌های آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان به مصاف هم رفتند تیم اراکی موفق شد ۲ بر یک حریف خود را شکست دهد. برای تیم آلومینیوم در این دیدار نیما درودی در دقیقه ۴۵ از روی نقطه پنالتی و اسماعیل شریفات در دقیقه ۸۹ گل زدند. تنها گل تیم نفت مسجدسلیمان را هم عماد میرجوان در دقیقه ۴۳ به ثمر رساند.
نماینده مشهد همچنان در بحران
در دیگر دیدار برگزار شده تیم فوتبال ذوب آهن موفق شد در مشهد تیم شهرخودرو را ۲ بر یک شکست دهد. تیم مشهدی که حال و روز خوبی ندارد در این دیدار توسط میلاد کمندانی در دقیقه ۶۴ به گل رسید. برای تیم ذوب آهن هم سجاد جعفری در دقیقه ۴۱ و عارف آقاسی ۹۳ گل زدند.
در سومین دیدار از روز نخست هفته پنجم شامگاه روز پنجشنبه تیم فوتبال صنعت نفت میزبان گل گهر سیرجان بود که این دیدار در پایان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.در این دیدار تیم گل گهر در دقیقه ۲۸ صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را مرتضی تبریزی زد و دروازه بان صنعت نفت مهارش کرد تا قفل دروازه‌ها بسته بماند.
نخستین باخت پیکان را فجر سپاسی رقم زد
در روز دوم بازی‌های هفته پنجم دیروز جمعه 5 دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد. در نخستین بازی تیم‌های پیکان و فجر سپاسی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود فجر ‏‬به پایان رسید.در این بازی که در ورزشگاه انقلاب کرج و به میزبانی پیکان برگزار شد، میلاد احمدی (۴۱) برای فجر در این بازی گلزنی کرد تا این تیم برنده از زمین خارج شود.به این ترتیب تیم پیکان نخستین باخت خود را در این فصل تجربه کرد و با سه برد، یک تساوی و یک باخت ۱۰ امتیازی باقی ماند.تیم فجر هم به دومین برد این فصل خود رسید و ۷ امتیازی شد.
شاگردان گل‌محمدی روی دور نبردن!
در دومین دیدار دیروز تیم پرسپولیس به مصاف مس رفسنجان رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک- یک تمام شد.در این بازی که از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید زینعلی رفسنجان برگزار شد، عقیل کعبی (۶۶) برای مس و مهدی ترابی (۷۱- پنالتی) برای پرسپولیس گلزنی کردند. پرسپولیس تاکنون صاحب دو برد شده و یک باخت و دو تساوی دارد. این سومین مسابقه‌ای است که پرسپولیس در کسب سه امتیاز ناکام است.
بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی(کاپیتان)، فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید آقایی (۵۶- وحید امیری)، مهدی شیری، میلاد سرلک، رضا اسدی (۷۳- مهدی عبدی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر (۷۵- حامد پاکدل)۱۱ بازیکن اصلی پرسپولیس در این بازی بودند. وحید امیری ملی‌پوش پرسپولیس که برابر لبنان و سوریه بازی کرده بود، در این بازی نیمکت نشین بود. همچنین سیدجلال حسینی بعد از یک بازی نیمکت‌نشینی، به ترکیب سرخپوشان بازگشت.
دیرک دروازه ناجی پرسپولیس
مس این بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵ با ضربه سر فراز امامعلی دیرک افقی دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد. دو دقیقه بازهم این تیم مس بود که با ضربه قیچی مهدی کیانی دروازه سرخپوشان را تهدید کرد که این ضربه به اوت رفت.پرسپولیس هم در این نیمه صاحب فرصت‌هایی برای گلزنی شد. شوت امید عالیشاه در دقیقه ۳۰ با اختلاف کم از دروازه حریف به اوت رفت و همچنین ضربه عیسی آل کثیر توسط داوود نوشی صوفیانی دروازه بان مس مهار شد.
گل زیبای مس و پنالتی پرسپولیس
در نیمه دوم بازهم این تیم مس بود که فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد و همانند نیمه نخست فراز امامعلی نخستین موقعیت را خلق کرد. شوت امامعلی در دقیقه ۴۹ توسط رادوشوویچ دفع شد و یک دقیقه بعد ضربه سر سیدمهدی حسینی بازیکن مس به دیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد.
مس در نهایت روی یک ضربه کاشته در دقیقه ۶۶ توسط عقیل کعبی به زیبایی دروازه پرسپولیس را باز کرد و به گل نخست رسید. شادی مسی‌ها اما دوام زیادی نداشت و دقایقی بعد حسن اکرمی داور بازی زمین خوردن عیسی آل کثیر
مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه مس را پنالتی اعلام کرد. مهدی ترابی در دقیقه ۷۱ این پنالتی را به گل تبدیل کرد.تلاش دو تیم در ادامه برای به ثمر رساندن گل برتری نتیجه‌ای نداشت تا مسابقه با تساوی یک- یک به پایان برسد.
گفتنی است باوجود اینکه این مسابقه باید بدون تماشاگر برگزار می‌شد، علاقه مندان
به فوتبال با حضور در فضای اطراف ورزشگاه که مُشرف به زمین چمن بود، به حمایت از تیم مس پرداختند.
نکونام در فولاد با پیروزی استارت زد
در اهواز تیم فولاد خوزستان میزبان تیم هوادار تهران بود که جدال دو تیم با یک گل به سود فولاد تمام شد. حمید بوحمدان (۷۰) برای فولاد در این بازی گلزنی کرد.مهران موسوی بازیکن تیم فولاد در دقیقه ۲۴ این مسابقه از زمین اخراج شد تا فولاد حدود ۶۵ دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی کند. جواد نکونام که به جای عبدالله ویسی هدایت فولاد را بر عهده گرفته است، در اولین بازی خود با این تیم در این فصل به یک پیروزی ارزشمند رسید و تیمش را ۷ امتیازی کرد.هوادار هم که با عنایتی شرایط خوبی ندارد، چهارمین باخت این فصل را تجربه کرد و ۳ امتیازی باقی ماند.
استقلال هم مسیر پرسپولیس را رفت
تیم استقلال در پنجمین دیدار خود در مسابقات لیگ برتر برابر نساجی مازندران با نتیجه تساوی متوقف شد تا ضمن از دست دادن دو امتیاز، صدر جدول لیگ را هم به آلومینیوم اراک بدهد.در این بازی که از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، تقابل آبی پوشان تهران با قرمزپوشان مازندران برنده‌ای نداشت تا استقلال دو امتیاز مهم را از دست بدهد؛ آنهم در روزی که پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان به نتیجه تساوی دست یافت.با این نتیجه، استقلال ۱۱ امتیازی و هم امتیاز با آلومینیوم اراک شد اما آلومینیوم با تفاضل گل بهتر در صدر جدول باقی ماند.
ترکیب استقلال و نیمکت‌نشینی حسینی
علیرضا رضایی، محمد حسین مرادمند‌، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر(کاپیتان)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (89-روزبه چشمی)، جعفر سلمانی، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده (55- وریا غفوری)، امین قاسمی‌نژاد (74- امیرعلی صادقی) و رودی ژستد (74- ارسلان مطهری) ۱۱ بازیکن اصلی استقلال در این بازی بودند. سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال در این بازی نیمکت نشین بود و فرهاد مجیدی از رضایی دروازه بان جوان خود استفاده کرد.
بازی جذاب دو تیم در نیمه نخست
این بازی در حالی برگزار شد که نساجی از داشتن ساکت الهامی سرمربی و مسعود شجاعی بازیکن باتجربه خود محروم بود. در نیمه اول، هم نساجی و هم استقلال فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. نخستین موقعیت را تیم نساجی در دقیقه ۹ و با یک ضربه کاشته به دست آورد که ضربه ایوب کلانتری را علیرضا رضایی دروازه بان جوان استقلال مهار کرد. استقلال به تدریج با حمایت هواداران خود که بعد از نزدیک به دو سال در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، بازی را در دست گرفت.کرنر ارسالی در دقیقه ۲۹ برای استقلال ابتدا با شوت مرادمند همراه شد که علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی دفع کرد و در ادامه «رودی ژستد» تلاش کرد توپ را به گل تبدیل کند که بازهم حقیقی توپ را دفع کرد. در ادامه ضربه برگردان یزدانی راهی اوت شد. نساجی هم در این نیمه باوجود فشار هواداران استقلال، تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در چند صحنه دروازه تیم میزبان را تحت فشار قرار‌داد. شاید بهترین موقعیت نساجی در دقیقه ۳۵ به دست آمد که ایوب کلانتری در حال تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت اما محمد دانشگر مدافع و کاپیتان آبی پوشان خودش را به کلانتری رساند و مانع گلزنی او شد.
حملات بی‌ثمر استقلال و درخشش رضایی
استقلال در نیمه دوم بر فشار حملاتش برای به ثمر رساندن گل اضافه کرد. ورود وریا غفوری به زمین به جای امیرحسین حسین زاده و انتقال یامگا به خط حمله در راستای همین برنامه بود. رودی ژستد در دقایق ۶۲ و ۶۷ به ترتیب با یک شوت و یک ضربه سر دروازه نساجی را تهدید کرد اما ضربات او به گل تبدیل نشد.
در ادامه فرهاد مجیدی دست به دو تعویض دیگر زد و ارسلان مطهری و امیرعلی صادقی را به ترتیب جایگزین ژستد و امین قاسمی نژاد کرد تا تمام توان هجومی تیمش را برای گلزنی به کار بگیرد اما این تعویض‌ها هم بی‌ثمر ماند. در مقابل تیم نساجی روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد و می‌توانست از این طریق گلزنی کند. در دقیقه ۸۵ علی آل کثیر در موقعیت تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت اما رضایی این فرصت را از نساجی گرفت و توپ آل کثیر را مهار کرد تا بازی با تساوی بدون گل تمام شود.
قضاوت فغانی و اخطاری‌های مسابقه
علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران که به استرالیا مهاجرت کرده است، دیروز بازی دو تیم را قضاوت کرد. این نخستین قضاوت فغانی در این فصل از لیگ برتر بود. فغانی در این بازی به حامد شیری از نساجی و محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر و رودی ژستد از استقلال کارت زرد نشان داد. این داور یک هفته دیگر در لیگ ایران قضاوت می‌کند و سپس برای داوری، راهی مسابقات کشورهای عربی می‌شود.
بازگشت تماشاگران به ورزشگاه
اتفاق ویژه بازی دیروز، حضور تماشاگران استقلال و نساجی در ورزشگاه بعد از گذشت حدود دو سال بود. بعد از شیوع ویروس کرونا، تماشاگران به صورت رسمی اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند اما سازمان لیگ برای این مسابقه به صورت آزمایشی بلیت فروشی کرد و ۵ هزار هوادار موفق شدند بازی را از نزدیک تماشا کنند.
ادامه ناکامی مدعیان
در آخرین دیدار و در اصفهان تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان از تراکتور تبریز میزبانی کرد که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل ‏‬به پایان رسید.این نخستین مسابقه‌ای بود که «زونیمیر سولدو» سرمربی جدید و کُروات تراکتور روی نیمکت این تیم تجربه می‌کرد.