kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
هاشمی: بهترین آسیا هستیم

ایران - سوریه؛ بازی تدارکاتی تیم ملی بسکتبال برای حضور پرقدرت در انتخابی جام جهانی

 


تیم ملی بسکتبال ایران امروز در مسیر آماده‌‌سازی خود برای حضور در پنجره نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، در تهران با سوریه دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند.
این بازی ساعت ۱۷ امروز برگزار خواهد شد و به گفته مسعود قاسمی مدیر فنی تیم ملی ایران احتمالا شاگردان مصطفی‌هاشمی یک بازی دوستانه دیگر داشته باشند که هنوز قطعی نشده است.
مصطفی‌هاشمی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره آخرین شرایط بازیکنان دعوت شده به اردو گفت: خانواده بسکتبال دو مطالبه دارد، موضوع اول جوانگرایی و موضوع دوم کسب نتیجه. ما به این موضوع واقف هستیم و مطمئن باشید برنامه‌هایی را در سر داریم. الان نفرات جوانی در اردو هستند که می‌توانند آینده بسکتبال کشور باشند، اما برای رسیدن به شرایط ایده‌آل باید در اردوهای تیم‌ ملی شرکت کرده و کم‌کم با حال و هوای تیم‌ ملی بزرگسالان آشنا شوند. الان ما ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها را در اختیار داشته و سعی داریم با حفظ بدنه اصلی تیم جهت کسب نتیجه، جوانان را نیز کم کم در مسابقات مختلف به کار بگیریم.
او گفت: نمی‌دانم چقدر در انجام وظیفه خود موفق بوده‌ایم، اما چیزی که هست سعی داشتیم به همراه کادر فنی خود همه مسابقات لیگ را با حضور در سالن تماشا کرده و حق‌الناسی را بر گردن نداشته باشیم. نفراتی که می‌بینید بهترین‌های لیگ هستند. البته جوانان باید ابتدا در اردوی تیم ملی با شرایط بزرگسالان وفق پیدا کنند تا در صورت آماده شدن به کار گرفته شوند.
هاشمی درباره غیبت مهدی کامران نیز گفت: او در دو سه روز اول به همراه تیم تمرین کرد، اما متاسفانه مشکلی برای فرزندش پیش آمد که باعث شد او را در بیمارستان بستری کنند، به همین دلیل کامرانی درگیر این مشکلات شد و نتوانست در تمرینات حضور دائمی داشته باشد. هر روز با او صحبت می‌کنم و حال فرزندش را جویا هستم، اگر شرایط فراهم شود او دوباره می‌تواند در اردو شرکت کند چرا که مد نظر ماست. بدون شک سطح بازی کامرانی می‌تواند ضعف ما در پست گارد را که چندین سال است‌گریبان تیم ملی را گرفته بر طرف کند و در مقطع زمانی کنونی بازیکن توانمندی برای ما
است.
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره دلیل عدم حضور صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی توضیح داد: آنها در خارج از کشور هستند و نتوانستیم در این پنجره از آنها استفاده کنیم، اما باید اعلام کنم که آنها ستاره‌های ما هستند و پتانسیل بسکتبال محسوب می‌شوند که در صورت داشتن شرایط بازی، می‌توانند کمک حال تیم ملی باشند. هر دو آنها مدنظر ما هستند و فقط در این پنجره امکان استفاده از آنها را نداشتیم.
او درباره دلیل عدم حضور تیم ملی لبنان برای بازی دوستانه با ایران در تهران نیز اظهار کرد: لبنان از ما خواست تا به آنجا سفر کنیم و بازی دوستانه برگزار کنیم، ولی من دیدم اگر به آنجا رفته و برگردیم تیم خسته خواهد شد، به همین دلیل ما نیز متقابلاً همین درخواست را از آنها کردیم که مثل ما قبول نکردند و این بازی لغو شد. سوریه نیز به صورت اتفاقی در کشور حضور دارد و توانستیم از این فرصت استفاده کنیم. نمی‌دانم بازی با آنها چقدر می‌تواند مفید باشد چون بازی دوستانه است و آنها با تیم اصلی کار نمی‌کنند، ولی قطعاً تاثیر مثبتی خواهد داشت.
هاشمی در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال دارد تیم ملی کامرانی را در پنجره نخست انتخابی جام جهانی نداشته باشد؟ تصریح کرد: فعلاً رسول مظفری را به تیم دعوت کرده‌ایم و همچنان هم منتظر کامرانی هستیم اما این امکان هم وجود دارد که نتوانیم از او استفاده کنیم، ولی تکرار می‌کنم که کامرانی در شرایط کنونی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او در مورد بازی با بحرین نیز گفت: ما بعد از استرالیا بهترین تیم آسیا هستیم و این چندمین بار است که چنین موضوعی را مطرح می‌کنم. هیج حریفی را دست کم نمی‌گیریم و مطمئن باشید با قدرت برابر آنها کار می‌کنیم که نتیجه مطلوب کسب شود، ولی ایران بعد از استرالیا بهترین تیم آسیا است.