kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
خطیب جمعه تهران:

مذاکره‌کنندگان به بهانه‌های کودکانه آژانس توجه نکنند

امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به در پیش بودن مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکره‌کنندگان ما ذره‌ای مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس هم توجه نکنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با ‌اشاره به مشکلات و مسائل پیش آمده اقتصادی در کشور بعد از شیوع کرونا، اظهار داشت: دشواری‌های معیشتی، زندگی بسیاری از انسان‌های آبرومند را در خطر قرار‌داده و از سوی دیگر زلزله و بلایای طبیعی رخ می‌دهد و مشکلاتی برای مردم به همراه دارد، اینجاست که مومنین باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند رزمایش مواسات برگزار کنند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه همه باید به میدان برگزاری رزمایش مواسات بیایند، افزود: زلزله اخیر در جنوب کشور مسائل و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد که جا دارد در اینجا با مردم هرمزگان و ‌اندیکا همدردی کنیم و امیدواریم همه مسئولان در رسیدگی به این عزیزان عمل کنند.
به گزارش مهر، وی با‌اشاره به در پیش بودن هفته بسیج و تشکر از زحمات بسیجیان و مسئولان سازمان بسیج، بیان داشت:
امام راحل(ره)تفکر بسیجی را در واقع تفکر اسلام ناب محمدی می‌دانستند که ریشه در همه آرمان‌های الهی دارد. در نگاه امام(ره)تفکر بسیجی موجب دور شدن چشم طمع دشمنان به کشور می‌شود و مقام معظم رهبری نیز بسیج را یک تفکر می‌دانند که در هر محیطی وارد شود، آنجا را به یک محیط موفق و پیش‌رو تبدیل می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری موفقیت‌های دولت در واکسیناسیون عمومی کرونا و آغاز نهضت ساخت مسکن را حاصل تفکر بسیجی در دولت دانست و گفت: رویکرد بسیجی در این سه ماهه در ساختار دولت امیدآفرین بوده و سرمایه اجتماعی را گسترش داده است. شما این موفقیت را در ماجرای بنزین و رسیدگی سریع به زلزله‌زدگان و در عرصه‌های دیپلماسی با نگاه به شرق و پیوستن به پیمان شانگهای و همچنین مقابله با کرونا به خوبی مشاهده می‌کنید و اینها نشان می‌دهد تفکر بسیجی وارد دولت شده است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اقدامات دولت امید را برای مهار غول گرانی و همچنین اصلاح ساختارهای فساد آفرین و حل مشکلات مردم افزایش داده است.
وی با‌اشاره به آغاز مذاکرات هسته‌ای در روزهای آینده، اظهار داشت: از مذاکره‌کنندگان ارجمند که ۸ آذر می‌خواهند مذاکرات را آغاز کنند، می‌خواهیم ذره‌ای در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس هسته‌ای توجه نکرده و حق مسلم ملت ایران در رفع کامل تحریم‌ها را محقق کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری به اقدامات صورت گرفته در قوه قضائیه و مجلس‌اشاره کرد و گفت: تفکر بسیجی در مدیریت عالی قوه قضائیه نیز وجود دارد و ما به خوبی مشاهده می‌کنیم مدیریت جدید قوه قضائیه با آرایشی فعال وارد عرصه شده است. ما تدبیر علوی را در دولت و شمشیر علوی را در قوه قضائیه می‌بینیم و از سوی دیگر شاهد اقدامات مجلس جهادی هستیم. این پیگیری‌ها و اقدامات همه امیدبخش و حاصل تفکر بسیجی است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب حاکم شدن تفکر بسیجی در کشور فاصله داریم، یادآور شد: همه باید دست در دست هم دهند تا تفکر بسیجی به صورت کامل در کشور حاکم شود.
وی بیان داشت: در نماز جمعه هم نیازمند همین تفکر بسیجی هستیم و از کسانی که در هفته‌های اخیر نسبت به نهاد نماز جمعه نقدهایی داشته‌اند تشکر می‌کنیم. ما نقد را هدیه الهی می‌دانیم و توقع داریم در اجرای مسئولیت‌هایمان همگان ما را یاری کنند و به زودی کم و کیف بهره‌مندی از این نظرات را مشاهده خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام المسلمین حاج علی‌اکبری با ‌اشاره به دیدار اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: خواست مقام معظم رهبری حاکم شدن همین تفکر بسیجی در عرصه‌های علمی و دانشگاهی است و معتقدیم رسیدن به قله‌های علمی جهان تنها با تفکر بسیجی محقق می‌شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: حکم مقام معظم رهبری برای اعضای شورای انقلاب فرهنگی به نظر من دعوت به حاکم کردن تفکر بسیجی در عرصه فرهنگی است، این حکم راهگشا و امید آفرین بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری همچنین خطبه‌ای عربی خطاب به محور مقاومت اسلامی ایراد کرد.
دستگاه قضا با دولتمردان سابق
که زمینه‌ساز حوادث آبان 98 شدند
برخورد کند
محسن نراقی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: متاسفانه بی‌تدبیری برخی از مسئولین در گذشته وضعیتی را رقم زده است که باعث ناامیدی بخشی از مردم شده، یکی از راه‌های از بین رفتن این ناامیدی و بازآفرینی امید در بین مردم این است که مردم ببینند با مسببین این وضعیت به واسطه ترک فعل‌ها و بی‌تدبیری‌شان برخورد صورت می‌گیرد.
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: باید تدبیری اتخاذ شود که مسئولین و مدیران خود را پاسخگوی اعمال و رفتارشان ببینند، اگر افراد ببینند بابت بی‌تدبیری‌شان مورد سؤال واقع می‌شوند، بابت ترک فعل مورد محاکمه قرار می‌گیرند، دیگر به راحتی دست به هر کاری نمی‌زنند، دیگر به راحتی مسئولیتی که در آن تخصص ندارند را نمی‌پذیرند.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خطاب به رئیس‌دستگاه قضا اظهار داشت: متاسفانه برخی از اتفاقات از قبیل ارز
4200 تومانی، نحوه اجرای قانون گران شدن بنزین، خصوصی‌‌سازی‌های غلط و افسار گسیخته و مسائل مربوط به پرونده کرسنت باعث ایجاد بسترهای فساد و ناامیدی‌هایی شده که خسارات جبران ناپذیری ایجاد کرده است لذا درخواست داریم اکنون که دولت فعلی بر خلاف دولت قبل در مبارزه با فساد مصمم است، در اسرع وقت و بدون هیچ ملاحظه‌ای با مسببین این گونه اتفاقات برخورد جدی
صورت بگیرد.
گفتنی است، در مراسم نماز جمعه، خدمات فرهنگی و هنری فرهنگسرای منتظر به کودکان و دیگر نمازگزاران ارائه شد.