kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
در دیدار رئیس‌سازمان بسیج با مراجع و علما در قم مطرح شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: بسیجیان شبیه‌ترین افراد به صحابی پیامبر (ص) هستند

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین روز پنجشنبه در سفر به قم با مراجع معظم تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 


قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیجیان شبیه‌ترین افراد به صحابی پیامبر(ص) هستند گفت: همان‌طور که صحابی پیامبر(ص ) بدون هیچ چشم داشتی با جان و مال به حمایت از ایشان پرداختند بسیجیان در عصر ما نیز بدون هیچ چشم داشتی حامی اسلام و محرومین هستند.
وی افزود: در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) از این رو است.
این مرجع تقلید با اشاره به مشوق‌هایی که برای بسیجیان در نظر گرفته می‌شود اظهار داشت: اگرچه بسیج با اخلاص وارد میدان می‌شود اما مانعی برای تشویق نیروها وجود ندارد و بسیجیان باید با تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آنها مستمر شود.
وی تصریح کرد: باید مراقب بود تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه‌دار نشود و همچون گذشته همواره پاک بماند.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار با رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: امام(ره)که شجره بسیج را تاسیس کردند نظرشان این بود که بسیج مستضعفین باشد یعنی در برابر استکبار افرادی هستند که مستضعفند و نمی‌توانند مقابله کنند برای برطرف کردن این ضعف امام فرمودند جمعیتی بنام بسیج به میدان بیاید که به لطف خداوند این هدف رقم زده شد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز مقابله بسیج در برابر استکبار به ایران منحصر نمی‌شود و در کل جهان مستضعفین چشم به بسیج دوخته‌اند اظهار داشت: بسیجیان هم باید در برابر دنیا خیلی بیدار و هشیار باشند. امروز دنیا اینطور است که آمریکا نقشه می‌دهد، عربستان پولش را می‌دهد و صهیونیست‌ها هم اجرا می‌کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی نیز در این دیدار با تقدیر از زحمات بسیجیان گفت: بسیج از همان آغاز با اخلاص وارد میدان جهاد و خدمت به امت اسلام شد و این ویژگی موجب برجستگی آنها در اذهان مردم شده است.
این مرجع تقلید خواستار حفظ اخلاص و خلوص نیت توسط بسیجیان شد و تصریح نمود: با حفظ این خلوص نیت جهاد در عرصه‌های مختلف برکت پیدا می‌کند.