kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

اصلاح قوانین مناطق آزاد در دستور کار دولت قرار دارد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تأکید بر اینکه کارآفرینی در مناطق آزاد بدون اصلاح قوانین امکان‌پذیر نیست، گفت: دولت و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد مطالبه اصلاح قوانین این حوزه را داشته و نیازمند کمک مجلس هستند.


به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، سعید محمد‌ در نشستی با حضور جمعی از نمایندگان و اعضای فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر رفع موانع و مشکلات موجود در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، خواستار اعلام مشکلات، چالش‌های اجرایی و دغدغه‌های فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران مناطق آزاد توسط نمایندگان خانه ملت شد تا برای حل و فصل آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.
وی تاکید کرد: دولت و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد مطالبه اصلاح قوانین این حوزه را داشته و نیازمند کمک مجلس هستند، کارآفرینی در مناطق آزاد بدون اصلاح قوانین امکان‌پذیر نیست، این مهم باید به عنوان یک پروژه فوری در هماهنگی و تعامل با نمایندگان پیگیری شود تا گره کار این مناطق باز گردد.
‌دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: ارتقاء جایگاه دبیرخانه و سازمان‌های مناطق در برنامه هفتم توسعه برای توسعه پایدار ضروری است، این مهم از سوی دولت خاصه معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و با کمک فراکسیون مناطق آزاد در حال پیگیری است.
محمد در این نشست که با محوریت بررسی و ارزیابی طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد موضوع کمیسیون اقتصادی، لایحه اصلاح تبصره ماده 23 برنامه هفتم توسعه و لایحه اصلاح بند الف ماده 65 احکام دائمی برگزار شد‌ تأکید کرد: تکمیل و تأمین زیرساخت‌ها در مناطق آزاد یکی از ابتدایی‌ترین ضرورت‌ها و ابزارهای توسعه این مناطق است که با درج در تبصره‌های بودجه و تهاتر ممکن خواهد شد.
تسریع در حل مشکلات چابهار
مشاورر رئیس‌جمهوری با تاکید بر پیگیری سریع ساخت فرودگاه چابهار، گفت:‌ اگر اجازه فعالیت در زمین‌های وزارت راه را داشته باشیم سه ساله مشکل حاشیه‌نشینی چابهار را حل می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید محمد در حاشیه بازدید از منطقه آزاد چابهار اظهار کرد:‌ فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادیم و قطعا اگر تامین مالی به موقع انجام شود بسیاری از طرح‌ها سریع به بهره‌برداری می‌رسد، بحث فرودگاه چابهار به سرعت پیگیری شد و به زودی مشکلات پیش روی این طرح رفع خواهد شد.
به گفته وی، درخصوص حل مشکل آب چابهار با سرمایه‌گذاران صحبت کردیم و حداکثر تا شهریورماه سال آینده مشکل آب چابهار حل خواهد شد.
این مسئول با اشاره به حاشیه‌نشینی در چابهار، یادآور شد: از وضعیت حاشیه‌نشینان بازدید کردم و می‌گویم که با برنامه‌ریزی و طرح‌هایی که ایجاد شده است، زمین‌هایی که به منطقه آزاد تعلق دارد و در اختیار راه و شهر‌سازی قرار گرفته است باید منتقل شود و اگر این انتقال، اتفاق بیفتد طی مدت سه سال موضوع حاشیه‌نشینی را برطرف می‌کنیم و برنامه مشخص و خوبی را در این راستا تنظیم کرده‌ایم.