kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای حل مشکل زاینده‌رود

پس از دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای گفت‌و‌گو با کشاورزان اصفهانی، محمد مخبر به وزارتخانه‌های ذیربط ماموریت داد در اسرع وقت نسبت به حل مشکل حوضه آبریز زاینده‌رود اقدام کنند.


به گزارش شبکه خبر؛ همزمان با درخواست از مسئولان برای جاری شدن آب در زاینده‌رود، ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد با کشاورزان گفت‌و‌گو کند. پس از این دستور، محمد مخبر به وزیران نیرو و جهاد کشاورزی ماموریت داد در اسرع وقت برای حل مشکل حوضه آبریز زاینده‌رود در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.
خشکسالی‌های پی‌در‌پی و شرایط اقلیمی سال‌های اخیر، بسیاری از رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور را در معرض خشکی و حتی نابودی قرار‌داده است. در اصفهان، خشک شدن زاینده‌رود مشکلات متعددی در پی داشته و تخصیص نیافتن آب برای کشت و کار، کشاورزان استان را با ضرر و زیان غیرقابل جبرانی رو‌به‌رو کرده است.
گروهی از کشاورزان و مردم اصفهان، دیروز خواستار اهتمام مسئولان برای رعایت حق آبه‌ها و احیاء رودخانه شدند.
همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر محرابیان؛ وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با رسانه ملی گفت: به دستور معاون اول قرار شد برای احیای رودخانه زاینده‌رود اصفهان هر چه سریعتر جلسه‌ای برگزار و وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صمت در کنار وزارت نیرو به صورت فعال وارد شوند.
وی ادامه داد: امیدواریم تصمیمات مناسبی را با پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح می‌کنیم اتخاذ و مردم عزیزمان را در مناطق مختلف مطلع و خوشحال کنیم. تلاش ما این است که موضوع را به‌نحوی مدیریت کنیم تا آسیب به کشاورزان را به حداقل برسانیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: شرمنده کشاورزان عزیز هستیم که نمی‌توانیم آن‌طور که لازم است برای کشت آنها آب تهیه کنیم از این رو عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم با فضل و عنایت خداوند در ماه‌های آینده بتوانیم این کمبود‌ها را جبران کنیم.