kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
سخنگوی ناجا تشریح کرد

آخرین وضعیت پرونده شلیک اشتباهی پلیس به یک زن در اهواز

 

سخنگوی ناجا با اشاره به ماجرای شلیک اشتباهی و منجر به مرگ پلیس به یک زن در اهواز و تشریح آخرین وضعیت پرونده، گفت: چنین خطاهایی باید به صفر برسد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، نهم مهرماه امسال بود که مأموران پلیس اهواز در جریان تعقیب و‌گریز خودروی سارقان مسلح به اشتباه به خودروی حامل اعضای یک خانواده سه نفره شلیک کرده و متاسفانه با اصابت گلوله زن جوانی جان خود را از دست داد.
حالا سخنگوی ناجا با حضور درجمع خبرنگاران آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده را تشریح کرد و گفت:‌ در مورد ماجرای اهواز توضیحاتی را فرمانده انتظامی استان خوزستان دادند و از خانواده محترم آن مرحوم هم دلجویی شد.
سردار مهدی حاجیان در توضیح این ماجرا اظهارداشت: در آن منطقه یک سرقت مسلحانه‌ای رخ داده بود که تصاویری از این سرقت هم در فضای مجازی منتشر شد و مجرمان با سلاح جواهرات و زیورآلات خانمی را برده بودند. درپی آن مشخصات پژو پارسی که سارقان به وسیله آن این کار را انجام داده بودند، از طریق شبکه به ماموران ابلاغ شد و پلیس در تعقیب این خودرو بود. در ادامه ماموران با این خودرو مواجه شده و زمانی که پلیس به این خودرو تذکر داد، باید از فرمان پلیس اطاعت می‌کرد.  لذا اشتباهی در تیراندازی اتفاق افتاد و پلیس هم ابراز تاسف و از خانواده آن عزیز هم دلجویی کرد.
حاجیان درباره اینکه آیا ماموران دیدی در مورد خودرو و سرنشینان آن داشتند؟‌ بیان داشت:‌ این اتفاق بر اساس ضوابط تحقیق و بررسی شده و سازمان قضایی نیروهای مسلح هم به آن ورود کرده و در دست بررسی است. ما نتایج را حتما به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.
وی با تاکید بر اینکه در این حادثه هیچ عمدی در کار نبود، گفت:‌ لذا از این خطاها اتفاق می‌افتد و فرمانده ناجا هم تاکید کردند که این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد. اما در کار پلیسی و بحث تعقیب و‌گریز این اتفاقات معمول است و سعی ما این است که اینگونه خطاها به صفر برسد.