kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
ایتالیا و کانادا

سیل مرگبار



طوفان و سیلاب در منطقه سیسیل در ایتالیا یک کشته برجا گذاشت و به تعدادی ساختمان خسارت وارد کرد.
گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که طوفان در جنوب منطقه سیسیل یک کشته برجا گذاشت و به تعدادی ساختمان خسارت وارد کرد همچنین بارش باران موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و تعطیلی مدارس شد. این دومین بار در مدت یک ماه است که جزیره سیسیل شاهد چنین حوادث آب و هوایی بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در ماه اوت (مرداد) بالاترین دمای ثبت شده اروپا که ۴۸.۸ درجه سانتیگراد بود در سیسیل ثبت شد و به گفته کارشناسان دمای آب‌های اطراف این جزیره در پاییز امسال به طور غیرمعمولی بالا بوده است که به احتمال وقوع طوفان‌های قدرتمند دامن می‌زند.
خبر دیگر اینکه پلیس کانادا اعلام کرد: در پی بارش شدید باران و وقوع رانش زمین تعدادی موتورسیکلت و خودرو در میان گل و لای گرفتار شده، هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و ارتباط ونکوور با دیگر مناطق کانادا مختل شده است.
تیم‌های امداد و نجات جسد یک زن را از میان گل و لای در
250 کیلومتری شکال ونکوور پیدا کردند. همچنین گزارش‌ها حاکی از مفقود شدن دو نفر دیگر است و تحقیقات و جست‌وجو دراین رابطه در حال انجام است. به گزارش ایسنا به نقل از فرانس 24، تصاویر منتشر شده از رسانه‌های محلی حاکی از به زیر آب فرو رفتن برخی از بزرگراه‌ها و تخریب یک پل در ونکوور است.