kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

خواندنی از ورزش ایران

 

*بهنام مهدی زاده کشتی‌گیر ۱۳۰ کیلو فرنگی کشورمان به دلیل استفاده از ماده ممنوعه استانوزولول از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.
*طبق خبرهای موجود، ملی‌ پوشان بسکتبال ایران در مسیر آماده ‌‌سازی برای حضور در پنجره نخست انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۳، قرار است روز ۲۶ یا ۲۷ آبان در یک بازی دوستانه‌ به مصاف تیم ملی سوریه بروند.همچنین گفته می‌شود بعد از بازی با سوریه، ملی‌پوشان ایران با تیم شهرداری گرگان نیز دیدار خواهند کرد. همچنین قرار است سوری‌ها پیش از بازی با شاگردان مصطفی‌هاشمی، با تیم شهرداری گرگان مسابقه تدارکاتی برگزار کنند. ملی‌پوشان ایران در پنجره نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، پنجم و هشتم آذر در تهران و منامه به مصاف بحرین می‌روند و سوریه هم در این پنجره، با تیم ملی قزاقستان رو به رو خواهد شد.
*طبق اعلام کنفدراسیون تیراندازی آسیا (ASC)، فدراسیون بین‌المللی ورزش تیراندازی (ISSF) تعداد سهمیه کشورها و مناطق آسیایی را برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۱۰ مورد افزایش خواهد داد. کنفدراسیون تیراندازی آسیا اعلام کرد که نامه‌ای از ISSF دریافت کرده است که به آنها اطلاع داده است که تعداد سهمیه آسیا برای بازی‌‌های المپیک طی سه سال آینده از ۳۸ به ۴۸ نفر افزایش خواهد یافت.
*دومین و آخرین مرحله مسابقات لیگ برتر دوچرخه‌سواری پیست کشور، از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ با حضور ۵۰ ورزشکار از ۸ تیم در قالب هشت رشته از سراسر کشور در پیست مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد در حال برگزاری است.
*فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) برنامه مسابقات سال 2022 شامل 17 رویداد والیبال سالنی است را اعلام کردند که برنامه زمان بندی این مسابقات سال پرکار به ویژه در قصل تابستان را برای والیبال ایران رقم خواهد زد و نمایندگان کشورمان در 13 مسابقه از 17 رویداد والیبال دنیا حضور پیدا می‌کنند و با رقبای خود پیکار خواهد کرد که هشت دوره از 13 رویداد مذکور در تابستان 1401 خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در سال 2022 میزبان دو رویداد والیبالی نیز هست که قهرمانی نوجوانان پسر آسیا به میزبانی اصفهان و قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا در ارومیه برگزار خواهد شد. حضور شایسته در این مسابقات و کسب سهمیه جهانی از جمله اهداف والیبال ایران در سال 2022 است.