kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
سردار حاجی‌زاده:

شنیدیم صهیونیست‌ها در اربیل کشته زیادی دادند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: باید بگویم که من هم شنیده‌ام که اسرائیلی‌ها بعد از ترور شهید فخری‌زاده در اربیل خیلی کشته داده‌اند.


سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با  دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه عین‌الاسد گفت: در ارتباط با سردار سلیمانی ما می‌توانستیم چند راه مقابله را معلوم کنیم. یک راه این بود که یک جنگ تمام‌عیار راه بیندازیم. در این صورت ما می‌بایست پایگاه‌های آنها (آمریکایی‌ها) در منطقه را می‌زدیم و بعد یک زد و خورد سنگین بین ما و آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت و مثلا یک جنگ یک ماهه اتفاق می‌افتاد. اما آیا این کار منطقی بود؟ در نتیجة آن، ما تعدادی کشته از آنها می‌گرفتیم و آنها هم چند هزار نفر از مردم عادی و نظامی را می‌کشتند و یک ضربه‌ای به کشور وارد می‌شد و ما ده بیست سال عقب می‌افتادیم.
سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ نتایج خوبی برای ما ندارد و باید اقدامی انجام دهیم که دستاوردهای خوبی برای ما و منطقه داشته باشد. در نتیجه مسئولین نظام بحث اخراج آمریکا از منطقه را مطرح کردند. این در حالی بود که تا قبل از آن حرفی از اخراج آمریکا از منطقه نبود و صحبت‌ها پیرامون رفتن آمریکا از منطقه بود.
وی عنوان کرد: وقتی این هدف‌گذاری تعیین شد، معلوم می‌شود برنامه‌ای پشت سر آن قرار دارد. آنها یک اقدام نظامی انجام داده بودند و ما هم باید یک اقدام نظامی انجام می‌دادیم لذا آمدیم و در این حد (حمله به عین‌الاسد) اقدامی را انجام دادیم. این اقدام ما در شرایطی بود که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که اگر ایران اقدامی کند ما ۵۲ نقطه از ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد:‌ در کنار حمله به عین‌الاسد موضوع تعقیب آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی مطرح شد و امروز کار به جایی رسیده است که آمریکایی‌ها به راحتی گذشته در منطقه تردد نمی‌کنند.
سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد تصادفی نیست، گفت: ‌بعد از پاسخ ما، حدود ۸۰ درصد از ناوگان نظامی آمریکا از منطقه خلیج فارس به دریای عمان رفته است و فشار روحی روانی زیادی به نیروهای آنان وارد می‌شود که این اطلاعات از درون خود آنها به ما می‌رسد.
وی در ادامه درباره پاسخ ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ما هم گاهی می‌شنویم که ضرباتی به آنها وارد می‌شود و کشتی‌های آنها و یا کارخانه‌شان دچار آتش‌سوزی شده است. بالاخره ما هم خدایی داریم.
به گزارش تسنیم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: دیپلماسی که مبتنی بر غربگرایی باشد اصلا میدان را قبول ندارد. البته باید بگویم که من هم شنیده‌ام که اسرائیلی‌ها بعد از ترور شهید فخری‌زاده در اربیل خیلی کشته داده‌اند.