kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
  مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر

تقابل ایران و سوریه در کشور اردن برد امشب، تیم ملی را به یک قدمی جام جهانی می‌رساند

 
سرویس ورزشی-
تیم ملی فوتبال ایران در صورت برتری در بازی امشب مقابل سوریه، قسمت عمده مسیر صعود به جام جهانی 2022 را طی می‌کند.
 تیم ملی فوتبال ایران امشب از ساعت 19:30 در نخستین بازی دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی در کشور اردن با تیم ملی سوریه دیدار می‌کند. مسابقه رفت را یک بر صفر با گل علیرضا جهانبخش بردیم ولی او امشب به دلیل دو اخطاره بودن غایب بزرگ تیم است. ملی‌پوشان دور رفت را با 13 امتیاز و بدون شکست و صدرنشینی به پایان رساندند، بعد از برد در وقت‌های اضافه مقابل لبنان اکنون بیش از هر زمان دیگری به جام جهانی نزدیک هستیم. تیم ملی در صورت پیروزی در این مسابقه 16 امتیازی خواهد شد و می‌توان گفت 80 درصد راه صعود را طی می‌کند.
تیم ملی ایران در این مسابقه اسکوچیچ سرمربی خود را به دلیل اخراج مقابل لبنان روی نیمکت نخواهد داشت. باید دید ترکیب تیم ملی نسبت به بازی با لبنان چه تغییراتی خواهد داشت. سامان قدوس برخلاف انتظارها مقابل لبنان عملکرد قابل قبولی به نمایش نگذاشت و از طرفی غیبت جهانبخش شاید باعث شود که کریم انصاری فر از ابتدا در ترکیب تیم قرار بگیرد.
حاشیه‌های تیم ملی و لباس‌های کهنه‌ای که بازیکنان در استوری مشترک گذاشتند همچنان نقل محافل ورزشی است البته وزیر ورزش هم قول پیگیری این مسئله را داده است. به هر حال ملی‌پوشان ما اگر مثل چند دقیقه پایانی مسابقه با لبنان خوب و با تمرکز عمل کنند رسیدن به یک برد دیگر و تداوم صدرنشینی خیلی در دسترس قرار دارد.
البته سوریه حریفی سختکوش است که در ورزشگاه آزادی هم تا یک نیمه تیم ملی را متوقف کرد و در نهایت یک بر صفر شکست خورد. سوریه با 2 امتیازی که در دور رفت جمع کرده بخت زیادی برای صعود ندارد و آخرین تیم جدول گروه است اما قطعا مقابل تیم ملی کشورمان انگیزه‌های فراوانی برای خودنمایی 
دارد.
آن طور که رسانه‌های عربی گزارش داده‌اند برخی از بازیکنان سرشناس این تیم از جمله عمر خربین به دلیل مصدومیت مقابل تیم ملی غایب خواهد بود. نزار محروس سرمربی این تیم هم در آستانه برکناری بود که در نهایت ماندگار شد. سوریه تیمی است که چیزی برای از دست دادن ندارد و احتمالا بازی انتحاری مقابل تیم ملی انجام خواهد داد. چون اگر سوری‌ها بخواهند به صعود امیدوار باقی بمانند باید مقابل تیم ملی ایران به پیروزی برسند. باخت در این بازی می‌تواند به معنای صفر شدن شانس صعود سوریه باشد. همان‌طور که تیم ملی با برد می‌تواند به یک قدمی صعود به جام جهانی برسد.
نزار المحروس، سرمربی سوریه به خوبی ایران را آنالیز کرده است. مهاجم اصلی سوریه در این بازی عمر السومه است و زوج او هم به احتمالی خیلی زیاد محمود البحر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که در بازی برابر ایران خالد حج عثمان بعد از درخشش در بازی برابر عراق به عنوان دروازه‌بان اصلی به میدان رود.
ایران- سوریه 
در حضور ۵۰ درصدی تماشاگران 
دیروز خبر رسید که فدراسیون فوتبال سوریه موفق شد نظر ‌ای اف سی برای ورود تماشاگران را جلب کند. بازی تیمهای ایران و سوریه در حالی برگزار می‌شود که سوری‌ها باتوجه به شرایط این کشور از امکان میزبانی در کشور خود محروم هستند و در زمین بی‌طرف به مصاف ایران می‌روند.
سوریه ورزشگاه ملک عبدالله دوم در کشور اردن را به عنوان میزبان معرفی کرده و حالا پس از تلاشهای دوجانبه از سوی این کشور و فدراسیون فوتبال اردن، آنها توانستند اجازه ورود تماشاگر را به دست بیاورند. به این ترتیب ۶۵۰۰ تماشاگر می‌توانند این بازی را از نزدیک تماشا 
کنند.
درخواست اسکوچیچ
 از ملی‌پوشان لیگ برتری
بعد از این بازی امشب، ملی‌پوشان چهارشنبه ساعت 11:30 با پرواز چارتر وارد تهران خواهند شد. اسکوچیچ از ملی‌پوشان داخلی خواسته روز چهارشنبه در تمرینات تیم‌های باشگاهی خود حاضر نشوند و به استراحت بپردازند. این بازیکنان در تمرین روز پنج شنبه تیم‌های باشگاهی خود حاضر می‌شوند تا با پشت سر گذاشتن یک تمرین سبک برای بازی در هفته پنجم لیگ برتر آماده شوند که این بازی‌ها در روز جمعه برگزار می‌شود. 
سازمان لیگ برتر برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنان تیم ملی بازی‌های باشگاهی را 72 ساعت بعد از برگزاری بازی تیم ملی برنامه‌ریزی کرده است. در این بین ریکاوری ملی‌پوشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این فشردگی در فوتبال حرفه‌ای و اروپا هم وجود دارد و بازیکنان به دلیل ریکاوری مناسب به همراه استراحت و تغذیه خوب هیچ مشکلی در فشردگی بازی‌ها پیدا نمی‌کنند. 
تیم ملی بعد از بازی با سوریه تا بهمن ماه مسابقه‌ای نخواهد داشت. تیم ملی باید در روزهای 7 و 12 بهمن برای برگزاری با تیم‌های عراق و امارات در تهران برنامه‌ریزی کند و گویی قرار است تیم ملی پیش از این دو دیدار مسابقه دوستانه‌ای در استادیوم آزادی انجام دهد.
 
 
برنامه بازی های  گروه A
ﺳﻪشنبه 25 آبان 1400
*لبنان...........................................................امارات(ساعت15:30)
*سوریه...........................................................ایران(ساعت19:30)
*عراق....................................................کره‌جنوبی(ساعت20:00)
 
 
برنامه بازی های  گروه B
ﺳﻪشنبه 25 آبان 1400
*ویتنام.....................................................عربستان(ساعت15:30)
*چین.........................................................استرالیا(ساعت1۸:30)
*عمان..............................................................ژاپن(ساعت19:30)