kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

حمایت تمام قد ورزشکاران از مردم مظلوم فلسطین


ورزشکاران آزاده در جهان با اقدامات حمایتی از مردم فلسطین، سیلی محکمی بر صورت صهیونیست‌ها زدند.
مسئله «فلسطین» برای مسلمانان جهان و تمام انسان‌ها یک موضوع حقوق بشری به شمار می‌آید. اشغال کشوری با زور سلاح و کشتار مردم این سرزمین به بهانه‌های مختلف، باعث شده تا رژیم صهیونیستی در جهان به یک نظام آدمکش و نژادپرست شناخته شود. بخشی از این حمایت‌ها از سوی شخصیت‌های ورزشی صورت می‌گیرد. همیشه فوتبال در جهان به دلیل پرتماشاگر و پرمخاطب بودن برد بیشتری نسبت به ورزش‌های دیگر دارد. البته، صهیونیست‌ها از چند دهه گذشته برای تطهیر چهره زشت خود دست به دامن ورزش شدند تا بتوانند با استفاده از تریبون دیپلماسی ورزش، بر جنایت‌های خودشان سرپوش بگذارند و خودشان را به عنوان انسان‌های عدالت خواه معرفی کنند.
حمایت خلاقانه از فلسطین
اما فوتبالیست‌هایی آزاده در جهان پیدا می‌شوند که با حمایت‌های خود از مردم فلسطین مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها، برنامه رژیم اشغالگر را بهم می‌زنند. بر اساس گزارش خبرگزاری فارس باشگاه فوتبال بعث الرقاب تونس از پیراهن‌های جدید خود برای فصل جاری رونمایی کرد. نکته جالب در این رونمایی از پیراهن‌های باشگاه فوتبال تونسی این بود که طراحی این پیراهن‌ها از نقشه فلسطین و چفیه این کشور الهام گرفته تا از مقاومت فلسطین حمایت و هر گونه عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کند.
این پیراهن‌های جدید تیم فوتبال تونسی در فضای مجازی، حمایت هواداران و فلسطینی‌ها را به همراه داشت و این اقدام برای حمایت از فلسطین تحسین شد.
تیم ملی فوتبال الجزایر پشتیبان فلسطین شد
تیم ملی الجزایر قهرمان جام ملت‌های آفریقای 2019 در سال جاری در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی موریتانی رفت و 4 بر یک به پیروزی رسید. بازیکنان الجزایر پا را از فوتبال فراتر گذاشتند و به موضوع انسانیت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند. آنها با چفیه فلسطینی وارد زمین بازی شدند تا حمایت خود را از مردم نوار غزه اعلام کنند و حملات وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها به این مردم بی‌گناه را محکوم کنند.
پرچم فلسطین در ورزشگاه اتحاد به اهتزاز درآمد
در مورد دیگر، تیم فوتبال منچسترسیتی در هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اتحاد میزبان اورتون بود و با نتیجه قاطع 5 بر صفر به پیروزی رسید.
سیتیزن‌ها بعد از این برد، جشن قهرمانی خود در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را در ورزشگاه اتحاد برگزار کردند. در این جشن، ریاض محرز ستاره الجزائری و مسلمان سیتی، پرچم فلسطین را در حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اهتزاز درآورد.
منچستریونایتد هم در هفته سی و هفتم فصل گذشته لیگ برتر انگلیس به مصاف فولام رفت و به تساوی یک بر یک رسید. این جدال در میان حضور برخی تماشاگران برگزار شد و به نوعی آخرین دیدار فصل منچستریونایتد در اولدترافورد بود. پوگبا در پایان این مسابقه اقدامی شایسته را به ثبت رسانید و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت. ستاره مسلمان منچستریونایتد در کنار بازیکن جوان این تیم «اماد دیالو» پرچم فلسطین را در ورزشگاه اولدترافورد به اهتزار درآورد و حملات وحشیانه رژیم غاصبگر را محکوم کرد.