kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
  درخواست کشورهای آسیایی‌ از اتحادیه جهانی

زمان برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 را تغییر دهید

 
با توجه به همزمانی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و بازی‌های آسیایی چین، کشورهای آسیایی خواستار تغییر زمان برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی شدند.
محمدابراهیم امامی دراین‌باره اظهار کرد: همزمانی دو رویداد بازی‌های آسیایی و رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان اتفاق عجیبی است و بیش از 
۳۰ کشور آسیایی از جمله ایران در رایزنی با اتحادیه جهانی کشتی، خواستار تغییر زمان برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد پایتخت صربستان شدند.
سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی و درخواست کشورهای آسیایی از اتحادیه جهانی کشتی، قرار است این موضوع در کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی مورد بررسی قرار گیرد و به احتمال فراوان اتحادیه جهانی تا پایان سال جاری میلادی، پاسخ خود را در اینباره اعلام خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا اتحادیه جهانی کشتی با این درخواست موافقت می‌کند یا خیر، گفت: نمی‌توان بطور دقیق پیش‌بینی کرد اما با توجه به تعداد کشورهای درخواست دهنده و اینکه برخی قدرت‌های کشتی جهان نیز در آسیا حضور دارند، این امیدواری وجود دارد. در صورتیکه این امر محقق نشود، کادر فنی تیم‌های ملی تمهیدات لازم دراینباره و تشکیل دو تیم ملی را اجرایی خواهند کرد.
امامی در پایان درباره میزبانی ایران از رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نظامیان جهان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها از روز یکشنبه با برگزاری مسابقات کشتی آزاد، آغاز می‌شود و بیش از ۲۰ کشور جهان نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. 
لونت سن از ترکیه نیز به عنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی در این مسابقات حضور خواهد داشت. مسابقات قرار است بر روی ۳ تشک برگزار شود و علاوه‌بر داوران ایرانی، ۱۲ داور خارجی نیز در این مسابقات حضور خواهند 
داشت.