kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد

کشف ۲۷۶ هکتار زمین خواری به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال طی یک ماه گذشته


رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف 276 هکتار زمین‌خواری به ارزش بیش از 243 میلیارد ریال طی یک ماه گذشته در کشور خبر داد.
سردار محمدرضا مقیمی به پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای مقابله و مبارزه جدی با جرایم اقتصادی به ویژه مقابله با زمین خواری طرح عملیاتی مبارزه با جرایم اقتصادی با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
مقیمی افزود: با بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته زمین‌های متصرفه غیرقانونی به میزان 276 هکتار از افراد سودجو و اخلالگر که زمین‌های ملی را با شیوه و شگردهای گوناگون از قبیل تسطیح، شخم، احداث بنا، غرس درخت و... تحت تصرف خود درآورده بودند طی یک ماه گذشته در سطح کشور شناسایی و کشف شد. وی با اشاره به اینکه با هماهنگي مراجع قضائي، اراضي موصوف خلع ید شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان، ارزش زمین‌های مورد نظر را بیش از 243 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.در این رابطه پنج متهم دستگیر و پس از اعتراف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب هموطنان گفت: پلیس امنیت اقتصادی با آمادگی کامل هیچ‌گونه اجازه‌ای به سودجویان و اخلالگران و زمین خواران برای ادامه جرائم‌شان نمی‌دهد و بدون هرگونه مماشاتی با آنان برخورد می‌کند.