kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
رئیس‌سازمان سینمایی:

شورای همکاری بین‌الملل سینما ایجاد می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

جلسه مشترک رئیس‌سازمان سینمایی و سخنگوی وزارت امور خارجه با هدف دستیابی به برنامه همکاری جامع برای تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی در محل سازمان سینمایی برگزار شد.


محمد خزاعی، رئیس‌سازمان سینمایی در این نشست گفت: متاسفانه به‌دلایل مختلف سطح نفوذ سینمای ایران در کشور‌های منطقه نسبت به سایر کشور‌ها بسیار کم است که علت‌های مختلفی دارد و طبعا بخشی از این علت‌ها به عملکرد خودمان و بخشی دیگر به ساختار فرهنگی آن کشور‌ها مربوط می‌شود.
وی با ‌اشاره به اینکه به وسیله سینما می‌توان حقانیت و مظلومیت ایران را در جهان نشان داد، گفت: موضوعات و سوژه‌های بسیاری پیرامون مشکلات ایرانیان در دنیا و آزار آنها توسط آمریکا و برخی کشور‌ها وجود دارد که اگر هرکدام ساخته شوند می‌تواند بازتاب صدای مظلومیت و حقانیت مردم ایران باشد.
رئیس‌سازمان سینمایی از تشکیل شورای همکاری بین‌الملل سینما در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: وظایف این شورا آسیب‌شناسی حضور سینمای ایران در منطقه و جهان و همچنین، ارائه راهکار‌هایی برای استفاده از فرصت‌ها با هدف اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی و تولیدات مشترک به صورت تخصصی است.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این نشست، با ‌اشاره به اینکه سینما می‌تواند نقش پررنگی در حوزه فرهنگی داشته باشد، گفت: در بحث محور مقاومت و ایران فرهنگی باید محصولات سینمایی بیشتری تولید کنیم تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به طور مثال، ما فقط یک فیلم «بازمانده» را در این زمینه تولید کرده‌ایم.
وی با‌ اشاره به اینکه هر تصمیمی برای رسیدن به نتیجه درست نیاز به نقشه دارد، گفت: برای همکاری‌های مشترک می‌توانیم یک نقشه مشترک تحت عنوان «پروژه راهبردی تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در خارج از کشور» طراحی کنیم و بر اساس این نقشه یک سند بالادستی تدوین کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهیم.
خطیب زاده ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم یک کارگروه مشترک از سوی سازمان سینمایی تشکیل شود و در این کارگروه نقشه مورد نظر برای حضور پررنگ سینمای ایران طی چهارسال آینده در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شود و ما نیز در این راه آماده هر نوع کمک و همکاری هستیم.