kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

دست و پنجه نرم کردن اسیر فلسطینی با مرگ پس از ۱۲۲ روز اعتصاب غذا

 


پزشکان می‌گویند اسیر فلسطینی در یکصد و بیست و دومین روز از اعتصاب غذای خود در اعتراض به بازداشت اداری‌اش، در معرض خطر «مرگ ناگهانی» قرار دارد.
پزشکان بیمارستان «بارزیلای» در سرزمین‌های اشغالی، به خانواده «کاید الفسفوس» اسیر فلسطینی که ۱۲۲ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد گفته‌اند، او هر لحظه ممکن است با «مرگ ناگهانی» مواجه شود.
به گزارش «فلسطین الیوم»، حسن الفسفوس، برادر این اسیر فلسطینی، گفته پزشکان این موضوع را به دلیل ظاهر شدن علائم لخته در خون او عنوان کرده‌اند. به گفته برادرش، «کاید» دچار از دست دادن متناوب هوشیاری، ضربان قلب نامنظم، افت فشار خون و سطح مایعات در بدن و همچنین دردهای مختلف است که او را در معرض «مرگ ناگهانی» قرار‌داده است.
«الفسفوس» تاکید کرده که اعتصاب غذای بی‌وقفه برادرش باعث ایجاد مشکلاتی در کلیه‌ها، قلب، ریه‌ها و سیستم عصبی او شده است. کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین پنجشنبه هفته گذشته از دادگاه العلیا رژیم صهیونیستی خواستند با ابطال حکم بازداشت الفسفوس برای آزادی او اقدام کند. الفسفوس اهل شهر دورا در استان الخلیل، متاهل و پدر یک دختر است که به همراه اعضای خانواده‌اش چندین بار بازداشت شده‌اند، وی در رشته کامپیوتر در دانشگاه الخلیل تحصیل می‌کند و بازداشت‌های مکرر، او را از اتمام تحصیل باز داشته است.
نبرد معده‌های خالی، اصطلاحی است که درخصوص مبارزه اسرای فلسطینی با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از طریق اعتصاب غذای این اسرا و برای دستیابی به خواسته آنها که عمدتا لغو و عدم تمدید احکام بازداشت اداری است به کار گرفته می‌شود.
مقداد القواسمی یکی از اسرای فلسطینی جمعه پس از ۱۳۳ روز اعتصاب غذا در اعتراض به تمدیدهای مکرر بازداشت خودسرانه، با تعهد رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی او در ماه فوریه آتی(بهمن)، به اعتصاب خود پایان داد. هنوز پنج اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری در اعتصاب غذا به سر می‌برند.