kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

وزیر کشور: آقایان رفع مشکلات را به «تحریم‌ها» گره زده بودند

 
وحیدی با‌اشاره به اینکه کسانی که دیروز کشور را وصل می‌کردند به رفع تحریم‌ها امروز بعد از دو ماه می‌گویند چرا مشکلات را برطرف می‌کنند؛ گفت: گویا فراموش کردند تا دو ماه پیش در این کشور مسئول بودند!
احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم تکریم شهبازی استاندار سابق و معارفه عبداللهی استاندار جدید استان البرز با بیان اینکه امروز کشور نیازمند پیشرفت و توسعه همه‌جانبه است؛ گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از 42 سال همچنان در حال شکفتن است.
وحیدی با بیان اینکه امروز در استان البرز پنج هزار و چند صد شهید ارزشمند داریم؛ گفت: شهدا میزبان واقعی هستند و دست یاری به سمتشان دراز می‌کنیم.
وی با‌اشاره به این موضوع که استان البرز از استان‌های استراتژیک و ویژه کشور ایران عزیز اسلامی است؛ گفت: مسیر مواصلاتی و ارتباطی 14 استان کشور با البرز است و این نشان از اهمیت این استان در پیشرفت و توسعه کشور دارد.
موضوع تحریم‌ها و تلاش برای اعمال فشارها به مردم از سوی دشمنان از دیگر محورهای مورداشاره وحیدی در نشست دیروز بود. وی در این خصوص گفت: مردم عزیز ایران اسلامی استوار هستند و بر آموزه‌های انقلابی خودشان پایبند هستند. مردم در پاسخ به تحریم‌ها به آیت‌الله رئیسی به‌عنوان یک شخصیت انقلابی رأی دادند.
وحیدی همچنین به موضوع اختلال در سامانه بنزین‌اشاره کرد و گفت: مجموعه دولت در مسئله حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها هوشمندانه و مدیرانه عمل کردند.
وی همچنین با‌اشاره به اینکه کسانی که دیروز کشور را وصل می‌کردند به رفع تحریم‌ها امروز بعد از دو ماه می‌گویند چرا مشکلات را برطرف می‌کنند؛ گفت: گویا فراموش کردند تا دو ماه پیش در این کشور مسئول بودند.
وحیدی خاطرنشان کرد: امروز در بحث کرونا و تزریق واکسن جز کشورهای موفق هستیم اما باید با جدیت موضوع شروع پیک جدید را جدی بگیریم و اجازه شیوع این بیماری را در کشور ندهیم. توجه به بهره‌وری در اقتصاد از دیگر موضوعات مورداشاره وزیر کشور در نشست دیروز بود.
وی در این خصوص گفت: بهره‌وری مهم‌ترین مسئله اقتصادی کشور است و باید در این خصوص برنامه‌های تحولی تدبیر کنیم و سهم بهره‌وری را در اقتصاد ارتقا دهیم.در بحث تنظیم بازار قیمت اقلامی چون سیمان و فولاد یک‌چهارم شد؛ در برخی کالاهای دیگر مانند ارزاق عمومی هم مردم انتظار دارند.
به گزارش تسنیم، وزیر کشور در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر این موضوع که در انتخاب استاندارها به دنبال تفاهم حداکثری با نخبگان و مسئولان ارشد استانی هستیم؛ تصریح کرد: رویکرد وزارت کشور بر انتخاب بهترین‌هاست و در این مسیر تمام سعی و تلاش بر حضور توانمندترین افراد در مسند عالی استان کشور بوده است.