kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

  آیت‌الله مکارم شیرازی: از مسائل فرهنگی در ساماندهی حاشیه شهر مشهد غفلت نشود

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی از دغدغه‌های خود نسبت به مسائل حاشیه شهر مشهد سخن گفت و تأکید کرد: در پروژه‌های ساماندهی حاشیه شهر مشهد نسبت به مسائل مهم فرهنگی نباید غفلت شود.
 
  مشهد- خبرنگار کیهان: 
آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار عنوان کرد: مشهد شهر امام رضا(ع) است و باید نسبت به رفع مشکلات این شهر به ویژه در حاشیه شهر و فعالیت‌های فرهنگی در آن مناطق توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه در فعالیت‌های ساماندهی حاشیه شهر مشهد در کنار فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی باید مباحث فرهنگی نیز مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: توجه به مباحث فرهنگی یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم در حاشیه شهر مشهد است، شهر امام رضا(ع) باید از حیث مباحث فرهنگی شاخص باشد.
وی در ادامه ضمن ‌اشاره به تاریخ درخشان و جایگاه تأثیرگذار حوزه علمیه مشهد، عنوان کرد: مشهد از حیث علمی و تاریخی ظرفیت تبدیل شدن به مرکزی توانمند برای تربیت علما و فقهای تأثیرگذار و شاخص را دارد، اما تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی، وجود عنصر علاقه و استفاده از امکانات مناسب است.
وی با ‌اشاره به سابقه حوزه علمیه مشهد در دروس ادبیات عرب و تفسیر قرآن کریم، بر لزوم برنامه‌ریزی برای احیای مجدد این جایگاه و شکوفایی استعدادها تأکید و عنوان کرد: در گذشته علمای بسیار بزرگ و مدرسین نامداری در حوزه علمیه مشهد حضور داشته‌اند.
آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین از اقدامات آستان قدس در خدمت رسانی به زائران، فعالیت‌های دهه آخر صفر و اقدامات فرهنگی این نهاد در حاشیه شهر مشهد تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه‌های علمی، تسهیل زیارت و فعالیت‌های فرهنگی دهه آخر صفر ارائه کرد و گفت: اصلی‌ترین مأموریت و هویت آستان قدس را خدمت‌رسانی به زائران می‌دانیم و تمامی فعالیت‌های جانبی این آستان مقدس باید در راستای کمک به تحقق این مأموریت باشد.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین گزارشی از اقدامات این نهاد درخصوص فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد ارائه کرد