kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

  جهاد اسلامی: موشک‌های ما برای دفاع از فلسطین آماده است

  گروه‌های مقاومت فلسطین با هشدار به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که با موشک‌های خود آماده مقابله با هرگونه ماجراجویی صهیونیست‌ها هستند. 
گروه جهاد اسلامی فلسطین و حماس نسبت به هرگونه ماجراجویی صهیونیست‌ها هشدار دادند. خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به رژیم اشغالگر صهیونیست درباره هرگونه حمله به نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد موشک‌های ما آماده مقابله با هر گونه تنش افروزی جدید تل‌آویو است. بر این اساس، خالد البطش در مراسم دومین سالگرد شهادت بهاء ابوالعطا (ابوسلیم) عضو سابق شورای نظامی جنبش جهاد اسلامی و فرمانده منطقه الشمالیه گردان‌های قدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) گفت موشک‌های مقاومت برای حمایت و محافظت از ملت و مقدسات ما آماده هستند. البطش در این مراسم به رژیم اشغالگر صهیونیست درباره هرگونه تهاجم نظامی به نوار غزه و یا ایجاد بحران و تنش جدید هشدار داد و تاکید کرد موشک‌های مقاومت آماده محافظت از فرزندان ملت فلسطین و اماکن مقدس آن است.
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد: «دشمن صهیونیست زمانی که تصمیم به ترور مجاهد بزرگ ابوالعطا (ابوسلیم) گرفت و یا تلاش نافرجام آن برای ترور «اکرم العجوری» فرمانده کل گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی‏ در واقع یک اشتباه بزرگ راهبردی مرتکب شد.»
انتفاضه در راه است
از سوی دیگر، «صالح العاروری» نائب رئیس‌دفتر سیاسی حماس که در انتخابات اخیر این جنبش به عنوان رهبر حماس در کرانه باختری انتخاب شد، گفت، کرانه باختری در آستانه نهضت و انتفاضه جدید علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد. بر اساس گزارش وب‌سایت حماس، وی افزود، جمعیت کثیری که در مراسم تشییع جنازه «وصفی قبها» شرکت کردند، بر حمایت ازمقاومت تأکید کردند. وصفی قبها از مقامات ارشد حماس بود که هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانی در کرانه باختری جان باخت. العاروری در ادامه گفت، هیچ جایگزینی برای وحدت ملی وجود ندارد و حماس برای محقق شدن آن از هیچ تلاش فروگذار نخواهد کرد. وی افزود، کسانی که در مسیر وحدت سنگ‌اندازی می‌کنند همان‌هایی هستند که مانع از تحقق پیروزی برای ملت فلسطین می‌شوند.
اولین انتفاضه فلسطین در سال ۱۹۸۷ رخ داد و با امضای توافق «اسلو» در ۱۹۹۳ به آن پایان داده شد. فلسطین سه سال بعد شاهد دومین انتفاضه در سپتامبر ۲۰۰۰ بود که تا ۲۰۰۵ ادامه پیدا کرد. در سال ۲۰۱۵ و در اعتراض به هتک‌حرمت‌های گسترده صهیونیستی به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها دست به اعتراضات گسترده زدند که برخی از آن به انتفاضه سوم تعبیر کردند و برخی از به کار بردن لفظ انتفاضه برای آن خودداری کردند.
خبر دیگر اینکه، سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین از راکت‌انداز جدیدی به نام فرمانده شهید خود «بهاء ابوالعطاء» رونمایی کرد. بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، جهاد اسلامی در سالروز شهادت ابوالعطاء مراسمی با حضور صدها نفر در شهر غزه برگزار کرد. پنجشنبه هفته قبل نیز سرایا القدس یک رژه نظامی گسترده به مناسبت دومین سالروز ترور ابوالعطاء برگزار کرد و صدها نفر از نیروهای سرایا القدس با به دست گرفتن اسلحه و عکس‌های فرمانده شهید خود در خیابان‌های مختلف غزه رژه رفتند. خودروهای نظامی حامل یگان‌های مختلف سرایا القدس شامل «قورباغه‌های انسان‌نما» (غواصها)، یگان پیاده و یگان تک تیرانداز نیز در این رژه حضور داشتند. رژیم صهیونیستی در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ با حمله به منزل ابوالعطاء در شرق غزه، وی را به همراه همسرش به شهادت رساند.