kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
رئیسی در بازدید از کهریزک و مرکز سروش:

تأمین شغل برای مددجویان پس از بازگشت به جامعه ضروری است

آیت‌الله رئیسی می‌گوید خانواده‌ها و مسئولین از بازگشت دوباره افراد به دامن اعتیاد نگرانی دارند لذا تامین شغل برای مددجویان پس از بازگشت به جامعه ضروری است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ادامه برنامه بازدیدهای روزهای جمعه، صبح دیروز از آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید کرد. وی در این بازدید، از نزدیک با سالمندان گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور در جمع مددکاران کهریزک گفت: کاری که شما امروز و در این مرکز انجام می‌دهید یکی از جلوه‌های زیبای مشارکت مردمی در رفع آسیب‌های اجتماعی است.
رئیسی با‌ اشاره به حمایت دولت از مشارکت‌های مردمی در امور اجتماعی اظهار داشت: باید این‌گونه اقدامات مردمی را توسعه داد و کهریزک نمونه موفقی از مشارکت خیرین
مردمی است.
وی با‌ اشاره به برنامه دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ریشه برخی از آسیب‌های اجتماعی در مسائل اقتصادی است و دولت همزمان ساماندهی وضع اقتصادی و کنترل آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار دارد.
رئیسی با‌ اشاره به جلسه دیروز شورای اجتماعی خاطرنشان کرد ما قانون کم نداریم اما با توجه به تعیین تکلیف قوانین برای دستگاه‌های مختلف باید بررسی شود که کدام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده‌اند و چه دستگاه‌هایی به وظایف خودشان عمل نکرده‌اند و علت آنچه بوده است.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به بازدیدهای صبح دیروز خود از دو مرکز درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: این آسیب‌دیدگان جزئی از خانواده ما هستند و باید سعی کنیم آنها را کمک کنیم.
در جریان این بازدید مدیر،‌ پزشکان و مددکاران مجتمع کهریزک توضیحات لازم درخصوص فعالیت‌ها و اقدامات درمانی و حمایتی خود را بیان کردند و مددجویان حاضر در آن نیز،‌ از نزدیک مسائل و مشکلات خود را با رئیس‌جمهور مطرح کردند.
رئیس‌جمهور همچنین صبح دیروز ضمن بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی سروش در حاشیه شهرستان ری با مددجویان و مدیران این مرکز به گفت‌و‌گو نشست و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
آیت‌الله رئیسی گفت: من قلبا ناراحت می‌شوم که شما جوانان را اینجا می‌بینم. همت همه مدیران و مربیان اینجا هم بازگشت شما به جمع خانواده است، شما هم تصمیم بگیرید که دیگر کاری انجام ندهید که مجدداً به این مراکز بیایید.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: هدف همه این است که شما اعتیاد را‌ ترک کنید و شما هم اراده کنید دیگر سراغ مواد مخدر نروید.
آیت‌الله رئیسی با‌ اشاره به نگرانی خانواده‌ها و مسئولین از بازگشت دوباره افراد به دامن اعتیاد گفت: تامین شغل برای مددجویان پس از بازگشت به جامعه ضروری است و اگر مددجویان همت کنند که سراغ اعتیاد نروند، جامعه آنها را به گرمی‌می‌پذیرد.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به اینکه زیبنده تهران و ری نیست که افراد شب‌ها در آنجا سرپناه نداشته باشند از استاندار تهران و مسئولین شهرری خواست نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
رئیسی با‌ اشاره به اینکه این عزیزان جزئی از خانواده و عائله کشور هستند تأکید کرد: باید دلایل فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی گرایش به اعتیاد بررسی شود.
رئیس‌جمهور ضمن بازدید از فاز جدید این مرکز بازپروری گفت: ان‌شاءالله با همت شما و برنامه‌ریزی متولیان، چهره تهران از معتادان متجاهر پاک شود.
به گزارش فارس، روز گذشته اولین جلسه شورای اجتماعی کشور در دولت سیزدهم به ریاست رئیسی برگزار شد.