kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
وزیر نفت:

قیمت گاز خانگی افزایش نمی‌یابد اما «بدمصرف‌ها» جریمه می‌شوند

وزیر نفت گفت: طبق مصوبه‌ هیئت دولت ما هیچ افزایش قیمتی را برای گاز خانگی برای عموم مردم نخواهیم داشت، ولی بدمصرف‌هایی که 25 درصد مشترکان هستند و بیش از 50 درصد گاز را مصرف می‌کنند، قطعا جریمه می‌شوند.

به گزارش فارس، جواد اوجی در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: در حال حاضر حدود
490 میلیون متر مکعب گاز روزانه در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده مصرف می‌شود، در دوره مشابه سال گذشته
این رقم 350 میلیون متر مکعب در روز بوده است.
وی اظهار داشت: به بیان دیگر نسبت به سال گذشته مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع غیرعمده 140 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
وزیر نفت گفت: در چند سال گذشته در بخش سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید گاز اقدامی صورت نگرفته است و به همین دلیل تولید گاز کشور در سال جاری مشابه سال گذشته است ولی به طور کلی مصرف بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته است.
اوجی اظهار داشت: در دو سه ماه گذشته که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است ما جلسات خوبی را در هیئت دولت و با تیم اقتصادی دولت داشتیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای جذب سرمایه صورت گرفته است و حتی عملیات اجرایی را در برخی از میادین گازی خود شروع کرده‌ایم.
وی گفت: توسعه میدان گازی پارس شمالی و تکمیل میدان گازی کیش و فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است اما تا ثمردهی نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها چندسالی زمان نیاز است تا منجر به افزایش تولید گاز شوند. در نتیجه کنترل و بهینه‌سازی مصرف در طول این دوران موضوعی است که باید بر روی آن تمرکز کنیم. بنده از هم‌وطنان عزیزم خواهش می‌کنم که در مصرف بهینه از گاز نهایت دقت را داشته باشند.
اوجی گفت: روی صحبت بنده برای افزایش قیمت گاز با
25 درصد از مشترکینی است که بالغ بر 50 درصد از مصرف گاز کشور را دارند. در هیئت دولت مصوبه‌هایی تصویب شد که البته طبق این مصوبه‌ها ما هیچ افزایش قیمتی را برای گاز خانگی برای عموم مردم نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: ولی برای مشترکین بدمصرف گاز که 25 درصد جمعیت کشور هستند، ولی بیش از 50 درصد مصرف گاز را به خود اختصاص داده‌اند، جرایمی دیده شده است.
۳ پیشنهاد برای کنترل مصرف گاز
اوجی افزود: در کنار این وظایف وزارت نفت مبنی بر «افزایش تولید گاز» و «کنترل مصرف از طریق جریمه بدمصرف‌ها»، از مردم نیز می‌خواهیم با چند کار ساده با وزارت نفت همکاری کنند تا بتوانیم از بحران سوخت زمستانی عبور کنیم.
وزیر نفت گفت: اول اینکه دمای خانه را بین 18 تا 19 درجه نگه‌داریم.دوم اینکه مردم عزیز بعد از خروج از خانه و هنگامی در خانه تشریف ندارند وسایل گرمایشی را خاموش کنند.سوم اینکه مردم عزیز در فصل زمستان لباس نسبتا گرمی را در خانه بپوشند تا ان‌شاءالله امسال زمستان را بدون چالش سپری
کنیم.