kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

خواندنی از ورزش ایران



*از سوی مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران اسامی 18بازیکن برای حضور در بازی‌های انتخابی جام جهانی 2023 اعلام شد. تیم ملی بسکتبال کشورمان روز 5 آذر ماه در تهران به مصاف بحرین خواهد رفت. اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال ایران به این شرح است:1-امیر حسین آذری ۲-متین آقاجان پور۳-روزبه ارغوان۴-محمد جمشیدی ۵-محمد حسن زاده ۶-حامد حسین زاده ۷-سعید داورپناه۸-نوید
رضایی فر ۹-محمد مهدی رحیمی ۱۰- اصغر کاردوست ۱۱-ارسلان کاظمی ۱۲-مهدی کامرانی ۱۳-سجاد مشایخی ۱۴-سالار منجی ۱۵-میثم میرزایی ۱۶-امیر حسین یازرلو ۱۷-بهنام یخچالی و ۱۸-محمد یوسف وند.
*بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری المپیک لندن در مورد وضعیت حال حاضر وزنه‌برداری ایران و اینکه ایران دوباره می‌تواند طلای المپیک بگیرد یا خیر، گفت: با این روند در پیش گرفته شده خیلی خوش‌بین نیستم. اگر آقای مرادی و دوستان به فکر وزنه‌برداری هستند، دلشان برای وزنه برداری می‌سوزد و آقای مرادی ادعا می‌کند ‌پدر خانواده است باید منش و راهش را تغییر دهد.او ادامه داد: این نگرانی قبلاً در مورد کشتی بود که با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان برطرف شد و اکنون هم این نگرانی در مورد وزنه‌برداری هم وجود دارد. در کوچه و خیابان می‌بینم مردم نگران هستند. ما در المپیک توکیو با حداقل نفرات رفتیم و حداقل نتیجه را هم گرفتیم اما توقع مردم بیشتر است.
*تیم ملی هندبال مردان قرار است قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به دو تورنمنت رومانی و اسپانیا اعزام شود. ملی‌پوشان هندبال ایران زیر نظر مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که اوایل دی به میزبانی عربستان برگزار می‌شود آماده می‌کنند.پیش از این تیم‌ ملی به تورنمنت چهار جانبه قطر اعزام شد و سه دیدار مقابل عربستان، قطر و کویت انجام داد. این تیم قرار است قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به دو تورنمنت دیگر در رومانی و اسپانیا نیز اعزام شود. البته هنوز حضور در این دو تورنمنت قطعی نشده و مسئولان فدراسیون پیگیر آن هستند.
*یوسف کرمی پیشکسوت تکواندو ایران در مورد پیشنهاد مربیگری تیم‌ملی گفت: برای مربیگری در تیم ملی از سوی فدراسیون پیشنهاد داشتم فعلا صحبت شده اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.کرمی در مورد انتخابات فدراسیون تکواندو نیز گفت: انتخابات دی ماه برگزار می‌شود. آقای پولادگر طبق معمول باز هم حضور دارد. از بین قهرمانان ورزشی هم‌هادی ساعی شرکت کرده است. پولادگر برای تکواندو زحمت کشیده و ساعی هم قطعا در خود توانایی‌هایی دیده است که شرکت کرده است. بنابراین امیدواریم که اتفاق‌های خوبی بیفتد. هر رشته‌ای ممکن است در دوره‌ای دچار افت و حاشیه شود ولی مشکل اصلی ما بیشتر مشکلات روحی و روانی تیم است که اگر خانواده تکواندو همدلی داشته باشند مشکلات برطرف می‌شود.
*تیم بسکتبال زنان ایران دیروز در آخرین دیدار خود در قهرمانی دسته دوم آسیا (Division B) برای تعیین جایگاه پنجم و ششم مقابل سوریه به میدان رفت که ۶۳ بر ۵۸ شکست خورد و در جایگاه ششم قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی مقابل لبنان و سوریه به ترتیب با نتایج ۶۶ بر ۶۴ و ۷۸ بر ۷۱ شکست خوردند. آنها در ادامه با شکست ۷۶ بر ۶۸ مقابل ‌اندونزی از رسیدن به نیمه نهایی این مسابقات بازماندند.در مسابقات دسته دوم آسیا ۶ تیم در دو گروه حضور داشتند که ایران در رتبه ششم و سوریه در جایگاه پنجم قرار گرفتند.
* کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد ‌پناهنده شدن دو تن از ورزشکاران بدن‌سازی در جریان مسابقات جهانی اسپانیا، در روزهای اخیر گفت: اجازه بدهید بررسی دقیق‌تر انجام شود و در اولین فرصت اطلاع‌رسانی می‌شود.او در پاسخ به این پرسش که رئیس‌فدراسیون نباید در مقابل این اتفاق پاسخگو باشد، تاکید کرد: حتما همه مسئولان ورزش باید در قبال عملکرد و نتایج پاسخگو باشند و مسئول فدراسیون توضیحات لازم را خواهد داد.