kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه از فوتبال



تیم ملی فوتبال ایران وارد اردن شد
تیم ملی فوتبال ایران که ظهر دیروز کشور لبنان را به مقصد اردن ترک کرده بود، وارد شهر امان شد.ملی‌پوشان کشورمان پس از ورود به فرودگاه شهر امان، تست PCR دادند و پس از آن راهی هتل محل اقامت خود شدند. تیم ملی ایران روز سه شنبه در دیدار بعدی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در کشور اردن به مصاف سوریه می‌رود.
صعود برزیل به جام جهانی قطر
تیم‌های برزیل و شیلی حریفانشان را در انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی شکست دادند. در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی تیم ملی برزیل توانست با یک گل کلمبیا را شکست دهد.پاکوئیتا روی پاس نیمار تنها گل سلسائو را به ثمر رساند تا برزیل نیز صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی کند.در دیگر دیدار شیلی با یک گل پاراگوئه را مغلوب کرد. آلان سیلوا (گل به خودی) برای شیلی گلزنی کرد.اکوادور نیز با یک گل ونزوئلا را برد و پرو با ۳ گل بولیوی را از پیش رو برداشت.
تاکنون صعود تیم‌های آلمان، دانمارک و برزیل به جام جهانی قطعی شده است و قطر نیز از قبل به عنوان میزبان حضورش در این رقابت‌ها قطعی بود.
استعفای ادووکات از سرمربیگری عراق
ادووکات سرمربی تیم ملی عراق در جلسه فوری با مسئولان فدراسیون این کشور علاقه اش برای جدایی از این تیم را اعلام کرد. این سرمربی هلندی در حالی از سمت سرمربیگری عراق استعفا داده که رسانه‌های این کشور نوشته‌اند مسئولان فدراسیون با این تصمیم مخالفت کرده‌اند.این در حالی است که شایعاتی پیرامون اخراج این سرمربی باسابقه هم وجود داشت اما به نظر می‌رسد تا بازی با کره جنوبی که 3 روز بعد خواهد بود، او سرمربی عراق
می‌ماند.
پیکان صدرنشین جدید لیگ برتر
تیم فوتبال پیکان با برتری برابر ذوب‌آهن به صدر جدول لیگ بیست‌ویکم صعود کرد.
در جریان دیدار معوقه از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران، عصر دیروز تیم فوتبال پیکان از ساعت ۱۶ در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر تیم پیکان به پایان رسید.دقیقه ۷۰ مدافعان ذوب‌آهن درون محوطه تیم خود، اسماعیال بابایی را سرنگون کردند که داور این صحنه را پنالتی تشخیص داد و در ادامه علیرضا کوشکی با استفاده از این فرصت تک گل پیکان را به ثمر رساند.در اواخر این دیدار داور یک پنالتی به سود ذوب‌آهن اعلام کرد اما پس از مشورت با کمک خود، از تصمیمش منصرف شد که این موضوع اعتراض بازیکنان و نیمکت‌نشینان ذوب‌آهن را به همراه داشت.پیکان با این نتیجه سومین پیروزی خود را در لیگ بیست‌ویکم به دست آورد و با ۱۰ امتیاز در کنار استقلال صدرنشین شد. امتیاز و تفاضل گل استقلال و پیکان برابر هستند.