kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

تعداد شهرهای قرمز کرونایی از 33 به 26 شهر کاهش یافت

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از 20 تا ۲۱ آبان و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۷ هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.


به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است:«تا کنون
۵۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر دُز اول، ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۳۷ نفر دُز دوم و ۳۹۸ هزار و ۸۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۴۶ دُز رسید. از 20 تا ۲۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،
۷ هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۵۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور
به ۶ میلیون و ۲۷ هزار و ۲۶۹ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت،
۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون پنج میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سه هزار و ۵۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا‌کنون ۳۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۱۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.» همچنین براساس آمار اپلیکیشن «ماسک» وزارت بهداشت، تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی که پیش از این 33 شهر بود به 26 شهر کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز هستند عبارتند از جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت، شوط (آذربایجان غربی)، بیرجند، طبس، قائنات (خراسان جنوبی)، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر (خراسان رضوی)، گرمه (خراسان شمالی)، دامغان (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، جهرم، سرچهان، ممسنی (فارس)، بانه (کردستان)، زرند، شهربابک (کرمان)، خاتم، مهریز (یزد). همچنین 87 شهر در وضعیت نارنجی،222 شهر در شرایط زرد و 113 شهر هم در وضعیت آبی قرار دارند.
خوشبختانه بعضی شهرها که به تازگی قرمز شده‌بودند از وضعیت قرمز خارج شدند. واکسیناسیون گسترده در پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان و ادامه وضعیت قرمز این شهرها بسیار موثر بوده است.