kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
در بازدید از منطقه ۱۶

شهردار تهران شنوای مشکلات معتادان متجاهر شد

شهردار تهران در سومین دیدار خود از مناطق تهران، به منطقه ۱۶ رفت و ضمن دیدار از طرح‌های در دست اجرا، مسئله معتادان متجاهر را از زبان خود آنها شنید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه با حضور در منطقه ۱۶ تهران در بازدید از مجموعه ورزشی میثاق، سری به پاتوق معتادان متجاهر در این بوستان زد و از نزدیک شنوای مشکلات آنها شد.
برخی از معتادان متجاهر از زخم باز خود رنج برده و به همین دلیل از شهردار تهران درخواست رسیدگی و ارائه خدمات‌بهداشتی و درمانی داشتند.
زاکانی پس از بررسی و موضوع دستور اعزام تیم‌های بهداشت و درمان شرکت شهر سالم برای رسیدگی به وضعیت درمانی آنها را صادر کرد.
شهردار تهران در جریان بازدید خود از منطقه 16 همچنین سری به طرح زمین مانده مجتمع تجاری، اداری و خدماتی باغ آذری زد.
کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نو‌سازی شهرداری تهران گزارشی از آخرین وضعیت این طرح داد که بر اساس نقشه، گود مجتمع تجاری، اداری و خدماتی مدت‌ها نیمه کاره رها شده است.
به گفته مدیران، کار گود برداری بخشی از زمین انجام شده است اما پاره‌ای مشکلات موجب شده است
گود برداری و احداث طرح نیمه تمام رها شود.
زاکانی پس از بازدید از طرح مجتمع تجاری، اداری و خدماتی باغ آذری به گود باغ آذری رفت و از آخرین وضعیت این گود بازدید و از نزدیک در جریان امور مربوطه قرار گرفت.
گود باغ آذری یکی از محله‌های منطقه ۱۶ است که با توجه به فرسودگی طرح کوچه رنگی در آن اجرا شده است.
بازدید از سامانه ۴ اتوبوسرانی
شهردار تهران در ادامه از سامانه ۴ اتوبوسرانی، املاک جوادیه، ترانس‌های برق دستواره و یکی از باربری‌های منطقه بازدید داشت.
زاکانی همچنین سری هم به مجموعه حافظان کودکان کار یاسر زد و در جریان امور مربوطه قرار گرفت و از قسمت‌های مختلف این مجموعه از جمله کارگاه تولیدی کیف ‌سازی و سالن ورزشی آن بازدید کرد.
خدمات رسانی به منطقه 16
نیاز به یک بازبینی اساسی دارد
زاکانی در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت: در منطقه پر افتخار تهران هستیم. این افتخار از جنبه‌های فداکاری، ایثار و در صحنه بودن و حتی جنبه ورزشی و افتخار آفرینی است که در این حوزه است. از سوی دیگر تکالیف اجتماعی و کار و تلاشی که مردم در این منطقه انجام داده‌اند نیز از افتخارات پایتخت محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با تمام این بزرگی‌ها یک عقب‌افتادگی تاریخی جهت رسیدگی به این محله وجود دارد، افزود: از محلات منطقه ۱۶ بازدید و با نخبگان این منطقه نشستی برگزار کردیم. شهردار تهران با بیان اینکه از نزدیک آسیب‌های اجتماعی این منطقه را مشاهده کردیم، ادامه داد: در بین معتادان متجاهر و کودکان کار حاضر شدیم و تمام بازدید امروز حاکی از آن است که خدمات‌رسانی به منطقه ۱۶ نیاز به یک بازبینی اساسی دارد. به همین دلیل از جنبه‌های نو‌سازی شهری، انتقال امکانات در حوزه حمل‌ونقل به منطقه و رسیدگی به باراندازها که آسیب‌هایی را برای منطقه‌ایجاد کرده است در دستور کار قرار گرفت. زاکانی تاکید کرد: منطقه ۱۶ به ویژه محله جوادیه و بعضی از نقاط دیگر از لحاظ سرانه فضای سبز و دیگر سرانه‌ها دچار فقر است. لذا به یک خدمت ویژه نیاز است تا بتوانیم در مسیر خدمت رسانی درست گام برداریم.