kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تشریح کرد

جزئیات پروتکل‌های بهداشتی الزامی برای بازگشایی مدارس

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: از آنجایی که دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال امکان تزریق واکسن ندارند، مدارس باید با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در تمام اماکن و ساعت‌ها فعالیت داشته باشند.
به گزارش ایسنا، محسن فرهادی با اشاره به اینکه مدارس یکی از مهم‌ترین مراکز تجمعی جامعه هستند، اظهارداشت: مدارس و مراکز آموزشی به عنوان اولین اماکن در بدو شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. مدارس و مراکز آموزشی آخرین اماکنی هستند که با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند. بر این اساس برای فراهم شدن زمینه بازگشایی مدارس تمام پرسنل و دانش‌آموزان باید واکسن کرونا را دریافت کنند.
هنوز برای افراد زیر ۱۲ سال واکسن مطمئن نداریم
فرهادی با اشاره به اینکه اساس بازگشایی مدارس واکسیناسیون نیست، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان افراد زیر ۱۲ سال هستند و هنوز ما برای این افراد واکسن مطمئن نداریم. از آنجایی که دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال امکان تزریق واکسن ندارند، مدارس باید با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در تمام اماکن و ساعت‌ها فعالیت داشته باشند. در عین حال کلاس‌های درس حضوری باید تهویه هوای مناسبی داشته باشند. در سال تحصیلی جدید، دیگر ما کلاس‌های پر ازدحام همانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت.
آموزش مجازی مدارس همچنان برقرار است
وی با بیان اینکه آموزش مجازی مدارس همچنان برقرار است، افزود: دانش‌آموزانی که در ایام بازگشایی مدارس امکان حضور فیزیکی ندارند، می‌توانند با استفاده از امکانات مجازی فرآیند تحصیلی خود را تکمیل کنند. در روزهای بازگشایی مدارس، فقط برخی از درس‌ها برای دانش‌آموزان به طور حضوری برگزار می‌شوند. البته امکانات و شرایط برگزاری کلاس حضوری در مدارس مختلف متفاوت است. هر مدرسه به تناسب امکانات و جمعیت و شرایط خود می‌تواند نحوه‌ برگزاری کلاس‌های حضوری یا مجازی تنظیم کند. در عین حال مدارسی که کلاس‌های استاندارد برای تهویه ندارند، نباید به طور حضوری فعالیت کنند.