kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
آغاز زودهنگام طرح زمستانی پلیس راهور در جاده‌ها

از دوشنبه

جانشین رئیس‌پلیس راهور گفت: ‌پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از زمستانی سرد و پربارش است به همین خاطر تقریبا ۲۰ روز زودتر از زمان معمول، طرح زمستانی را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار سید تیمور حسینی اظهارداشت:‌ پیش‌بینی‌های موجود از سوی سازمان هواشناسی حکایت از سالی سرد و پرباران در زمستان پیش‌رو دارد به همین خاطر تقریبا ۲۰ روز زودتر از زمان معمول، طرح زمستانی را آغاز می‌کنیم.
حسینی افزود: امیدوارم اجرای این طرح نتیجه و بازخورد خوبی برای آرامش و آسایش مردم داشته باشد و بتوانیم خدمات خوبی را در زمستان در تمام محورهای ارتباطی به مردم ارائه دهیم. به هر حال وظیفه سنگینی بر دوش ماست و باید این وظیفه را به درستی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سازمان‌ها و نهادهای امدادی بحث اعتبارات است گفت: با مکاتباتی که با وزارت راه، وزارت کشور و همچنین دفتر معاون اول رئیس‌جمهور خواهیم داشت اعتبار مستقلی را برای طرح زمستانی پیگیر خواهیم شد. در طرح زمستانی باید سازمان‌ها و نهادها از بهترین تجهیزات و نیروهای خود استفاده کنند. همچنین اطلاعات دقیقی باید از سوی وزارت راه و پلیس راهور درخصوص جاده‌ها به مردم ارائه شود.
به گفته جانشین رئیس‌پلیس راهور، از اول آذر در هر شرایط آب و هوایی باید تمامی خودروهایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند زنجیر چرخ داشته باشند و این موضوع کنترل خواهد شد. رانندگان موظف‌اند در خودروی خود زنجیر چرخ داشته باشند، در غیر این‌صورت از ادامه مسیر جلوگیری می‌شود.
حسینی بیان داشت: آمادگی سازمان‌ها، نهادها و پلیس نیز باید به گونه‌ای باشد که در هر شرایط آب و هوایی در صورت بروز مشکل بتوانند خانواده‌ها را پذیرا باشند.
وی تاکید کرد: رانندگی در زمستان، اقتضائات خاص و ویژه‌ای است؛ امیدوار هستیم دقت نظر رانندگان و هماهنگی و تلاش همه دستگاه‌ها سال کم حادثه‌ای داشته باشیم.
جانشین رئیس‌پلیس راهور با بیان اینکه متاسفانه در زمستان سال گذشته بیش از دو هزار و 500 نفر از هموطنان ما در محورهای مواصلاتی کشور جان خود را از دست داده‌اند؛ درباره وضعیت نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای کشور نیز گفت: پنج هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز در شهرها و جاده‌ها داریم. آمارها نشان داده است که در 6ماهه اول سال
۴۴ درصد از تصادف‌ها در این نقاط حادثه‌خیز اتفاق افتاده است.
حسینی خاطرنشان کرد: اگر عزم و اراده ملی شکل بگیرد؛ وزارت کشور در شهرها و وزارت راه و شهر‌سازی در جاده‌ها، ایمن‌‌سازی این نقاط را به عنوان یک اولویت جدی درنظر بگیرند می‌توانیم امیدوار باشیم که بیش از ۴۰ درصد از آمار جانباختگان تصادفات کاهش می‌یابد.