kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



فرصتی که تهدید شد
عبداله گنجی: «نقدینگی کشور از مرز ۴ هزار هزار میلیارد گذشت. پول همه جا فرصت است اما برای ما تبدیل به تهدید شده است. رهبری از دولت قبل خواستند تیمی شجاع برای حل این مسئله تعیین کنند که نتیجه‌ای ندیدیم. امید است دولت جدید با مشوقهایش این سرمایه عظیم را به سمت کارهای مولد هدایت کند.»
ما می‌توانیم
کریمی: «شاید باورتون نشه ولی تزریق هوشمند به بیماران با استفاده از پمپ ایران‌ ساخت ممکن شد! پمپ تزریق سرنگ برای وارد کردن مقدار مشخص دارو‌‌‌هایی به کار می‌رود که تزریق آنها نیاز به دقت زیادی دارد! میتونیم روی پای خودمون بایستیم فقط کافیه بخوایم.»
رسید
رسول: «مادر شهید اومد طلاهاشو داد برا کمک به جبهه داشت میرفت..گفتیم مادر رسیدت..گفت من دو تا بچمو دادم رسید نگرفتم،اینکه چیزی نیست!»
قابل توجه مسئولان گرامی
امیر سیاح: «ساعتی پس ‌از دستور ترخیص ۱۰۰ هزارتن برنج از انبارهای گمرک، تخفیف‌های هیجان ‌انگیز برنج ‌فروش‌ها هم شروع شد. همین ماجرا می‌تواند در بازارهای خودرو و مسکن و... هم اتفاق بیفتد. مسئولان عزیز؛ بجای اینکه با سازوکاربازار بجنگید، ازآن به نفع مردم استفاده‌کنید.»
اصل ماجرای مدرک وزیر پیشنهادی
فارس پلاس با انتشار تصویرمدرک فارغ‌التحصیلی مسعود فیاضی نوشت: «برخی با استناد به تصویری در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که اخذ لیسانس مسعودفیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ۳۰ ترم از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۸ طول کشیده است. و اما اصل ماجرا: برخلاف شایعات اصل مدرک تحصیلی مسعود فیاضی نشان می‌دهد که وی مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته عمران را سال ۱۳۷۸ از دانشگاه تهران اخذ کرده. وی علاوه‌بر تحصیلات آکادمیک، دروس فقهی را تا سطح خارج فقه پشت سر گذرانده است.»
چرا تحریم‌های کره شمالی کمتر است؟
کاربری نوشت: «کره شمالی توانایی تولید اورانیوم برای ساخت
20 بمب هسته‌ای در سال را به دست آورده است ولی تحریماش از ایران کم‌تره». حسین در پاسخ به این مطلب نوشته: «کره شمالی خطری برای اسرائیل ندارد!»
وضعیت مدعیان تمدن
امیرمحمد با انتشار این تصویر نوشت: «ادعا دارن مهد تمدن بشری هستند اما تجاوز به نوامیس و کودکان براشون امری عادی است. حتی اگر دسته جمعی به یک دختر یا به مردگان تجاوز کنند. تازه ادعا دارند که اصل رضایت طرفه، مرده‌ها که احتمالا سکوتشون علامت رضاست. کودکان و نوامیس هم...»
پرداخت هزینه درمان و تحصیل کودک زباله‌گرد
رضا سیفی (دستیار رسانه‌ای زاکانی): هزینه درمان و فراهم شدن امکان تحصیل کودک زباله گرد مضروب از سوی ماموران بازیافت شهرداری پرداخت شد.برای جبران رفتار خطای صورت گرفته هزینه درمان آقا ضیاء عزیز پرداخت و شرایط برای تحصیلش فراهم شد.»
گفتنی است، علی نژاد مدیرکل دفتر شهردار تهران هم درخصوص این حادثه اظهارداشت:« ۴ ماه پیش عوامل پیمانکار جمع‌آوری پسماند، کودکی را مورد ضرب و شتم قرار‌دادند و او ۱۵ روز در بیمارستان بستری شد.پیمانکار جمع‌آوری پسماند منطقه ۲۱ خلع ید و رئیس‌اداره بازیافت و جانشین وی برکنار شدند.»